سه شنبه 1 آبان 1403
به همراه جمعی از معاونین و مدیران این نهاد ضمن بازدید از شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان و بررسی وضعیت فعلی تأمین و توزیع برق ، اتاق پایش مصرف برق استان را مورد افتتاح و بهره برداری قرار دادند.

طی این بازدید حق شناس استاندار گیلان بر همکاری بین دستگاههای مختلف برای ارتقای سطح خدمات به مردم تأکید کرد و افزود: همه ما باید برای تحقق اهداف توسعه پایدار و مدیریت بهینه منابع انرژی تلاش کنیم.

استاندار با تأکید بر اینکه انرژی برق یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی است، گفت: برق نه تنها نیازهای اولیه مردم را تأمین میکند بلکه در رشد صنایع و ارتقاء کیفیت زندگی نیز نقش بسزایی دارد.

وی به تلاشهای صورت گرفته توسط شرکت توزیع نیروی برق استان در راستای بهبود خدمات و افزایش رضایت مشترکین اشاره کرد و افزود: این شرکت با اجرای پروژههای متعدد، زمینه ساز توسعه پایدار در استان بوده است.

حق شناس بر لزوم مدیریت مصرف انرژی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگسازی در زمینه مصرف بهینه انرژی باید در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم از منابع موجود به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: در چشم انداز مباحث انرژی در سطح استان همکاری میان صنعت و دانشگاه برای ارتقای زیرساختهای انرژی برق امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و فقط با همدلی و همکاری میتوانیم به اهداف خود در زمینه تأمین انرژی دست یابیم.

استاندار در گیلان بر لزوم بهبود زیرساختها و ارتقای خدمات به مشترکین و اهمیت مدیریت مصرف انرژی در شرایط کنونی تاکید و خاطرنشان کرد: پایش دقیق و مستمر مصرف برق میتواند به کاهش هدررفت انرژی و افزایش بهرهوری کمک شایانی کند، که جمیع این فعالیت ها منجر به رفاه مردم در حوزه انرژی برق خواهد شد.

همچنین طی این دیدار مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: این شرکت از نظر نظر حجم شبکه های فشار ضعیف و تعداد مشترک جزء استان های اول کشور محسوب می شود .

صادقی اضافه کرد: فرسودگی شبکه ها و تاسیسات این شرکت در کل استان، شرایط آب و هوایی ، پراکندگی بالای شبکه در اقصا نقاط استان، بحران های جوی شدید بهمراه ضریب تخریب بالای تاسیسات،درهم تنیدگی شبکه های فشار ضعیف با توجه به نوع شهرسازی، افزایش جمعیت و افزایش مصرف برق باتوجه هجوم مسافران و دارندگان محل اسکان در استان، در کنار بدهی بالای مشترکان در قالب بهای برق مصرفی و... ازجمله دیگر چالش های پیش رو برای خدمت رسانی است.

وی به بخشی از اقدامات توزیع برق گیلان اشاره کرد و تصریح کرد: جایگزینی بیش از 600 کیلومتر شبکه فرسوده سیمی با کابل خودنگهدار، بهره برداری از 18 فیدر فشار متوسط، کاهش چشمگیر مدت زمان واگذاری انشعاب، تست و کنترل لوازم اندازه گیری بیش از 260 هزار مشترک، نصب قریب به 8 هزار 700 عدد کنتور هوشمند، نوسازی ناوگان و تجهیزات خودرویی شركت، راه اندازی اتاق پایش مصرف برق استان به منظور کنترل وضعیت مصرف انرژی برق، نصب و راه اندازی 47 دستگاه كلید فشار متوسط در سطح استان، ارتقاء 30 رتبه ای توزیع برق گیلان در اجرای برنامه های مدیریت مصرف و دریافت و تخصیص 100 درصد اعتبارات ممكن از محل طرح عوارض برق روستایی از جمله اقدامات شاخص توزیع برق گیلان از ابتدای سال تاکنون بوده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان به برنامه های تدوین شده برای شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اشاره کرد و افزود: با همراهی مردم و مسئولان استان و تلاش شبانه روزی همکاران قصد داریم در کوتاه ترین زمان ممکن ضمن هوشمند سازی شبکه و مکانیزه کردن فعالیت ها، مشکلات توزیع برق گیلان را حل کنیم.

وی به تشریح اهداف و مزایای این اتاق پایش پرداخت و گفت: با استفاده از فناوریهای نوین، میتوانیم به صورت لحظهای وضعیت مصرف برق را رصد کرده و اقدامات لازم را برای مدیریت بهینه آن انجام دهیم.

صادقی اضافه کرد: اتاق پایش توزیع برق گیلان با اعتباری معادل ۲۸ میلیارد ریال در راستای بررسی و کنترل رفتار مصرفی شهروندان و نیز شدت انرژی به تفکیک نوع کاربری در استفاده صحیح از منابع انرژی راه اندازی شده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان در خاتمه گفت : از جمله مهم ترین اهداف راه اندازی اتاق پایش می‌توان به فراهم شدن امکان تحلیل نقاط ضعف و وقدرت شبکه تؤزيع برق استان با تحلیل برخی داده ها، رصد برخط شبکه وکاهش خاموشی و ارتقا کیفیت پروفیل ولتاژ ،

استخراج الگو وپایش و تحلیل رفتار مصرف مشترکین بمنظور تشخیص برق غیر مجاز،ماینر های غیر مجاز با الگوریتم های هوش مصنوعی،تحلیل زمان اوج بار مصرف ادارات، صنایع و واحد های تجاری بمنظور ارائه خدمات برتر و حفظ پايدار شبکه استانی برق ، تخصیص بودجه هدفمند به نقاط کمتر برخوردار با هدف رعایت عدالت بین مشترکین

ادامه و ارتقا روند تشخیص مشترکین با رعایت الگوی مصرف بمنظور صدور قبض رایگان واعطای جوایز مدیریت مصرف، پیش بینی بار بمنظور برنامه ریزی های مربوطه با هدف افزایش رضایتمندی مشترکین، آنالیز نقاط پرحادثه جهت پیش گیری از وقوع خاموشی در بحران های طبیعی همچون برف،باد و افزایش شدید دما اشاره کرد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil