به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل: رضا مسرور ظهر امروز در جریان بازدید از بندر در حال احداث کاسپین در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: فعالیتهای ساختوساز در دریای خزر بسیار سخت است.
وی، تعداد روزهای طوفانی در دریای خزر را بسیار عنوان کرد و افزود: عملیات احداث بندر کاسپین به صورت شبانهروزی در حال انجام است.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی با بیان اینکه مصالح احداث موجشکنهای بندر کاسپین از فاصله 138 کیلومتری از منطقه لوشان به این محل حمل میشود، تصریح کرد: عمق آب در دهنه موجشکن شرقی 14 متر و در موجشکن غربی 12 متر است.
مسرور، مصالح مورد استفاده در بندر کاسپین را روزانه شش هزار تن خواند و بیان کرد: تا پایان امسال موجشکن شرقی به اتمام میرسد ضمن اینکه تا خردادماه سال 96 طول 300 متری موجشکن غربی به اتمام میرسد.
وی به عملیات اجرایی برج مراقبت بندر کاسپین اشاره کرد و افزود: احداث بخشهای دیگر بندر کاسپین در حال انجام است.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی با تأکید بر اتصال منطقه آزاد انزلی به راهآهن کشور، خاطرنشان کرد: 16 کیلومتر از ایستگاه پیربازار رشت تا بندر کاسپین فاصله است.
مسرور به هزینه بالای اتصال ریل به بندر انزلی به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهری اشاره کرد و یادآور شد: مسیر بندر کاسپین راحتتر و کم هزینهتر است.
وی با بیان اینکه دو کیلومتر از مسیر راهآهن بندر کاسپین در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی است، اظهار کرد: اکنون عملیات اجرایی 700 متر از مسیر مذکور انجام شده و تا پایان امسال ریلگذاری مسیر انجام میشود.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی به احداث تقاطع غیر همسطح در این منطقه اشاره کرد و افزود: تقاطع مذکور به منظور برطرف کردن گرههای ترافیکی احداث شده است.
مسرور با اشاره به اینکه ارزش سرمایهگذاری بندر کاسپین 560 میلیارد تومان است، بیان کرد: بخش خصوصی 275 میلیارد تومان از هزینههای ساخت اسکلهها را به عهده گرفته است.
وی از مذاکره با بخش خصوصی خارجی برای احداث سه پست اسکله در بندر کاسپین خبر داد و تصریح کرد: در مجموع یکهزار میلیارد تومان برای احداث بندر کاسپین سرمایهگذاری شده است.
فارس