مهندس دقیق در ابتدای جلسه با بر شمردن نقش و اهمیت آموزش و پرورش در دنیا، بیان داشت: کشورهای توسعه یافته، مسائل آموزش و پرورش را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرارداده و به آن توجه ویژه ای دارند.
وی ضمن تشکر از زحمات ارزشمند گروه های مردمی و مسئولین مردمی پروژه های نهضت توسعه، ابراز داشت: همت مسئولین مردمی پروژه ها و پشتوانه خیرین و گروه های مختلف مردمی باعث دلگرمی در اجرایی نمودن برنامه ها و فعالیت های نهضت توسعه می شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه از توجه همه دولت ها به آموزش و پرورش سخن گفت و ابراز داشت: رشد ۲۶۳ درصدی سرانه فضای آموزشی از ۱/۵ مترمربع در سال ۱۳۵۷ به ۵/۴۵ تا پایان سال ۱۴۰۳، نشان دهنده توجه دولت ها به نهاد تعلیم و تربیت در کشور می باشد.
وی با اشاره به نگاه متعالی و متفاوت دولت چهاردهم به آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: دولت گفتمان اصلی خود را در وزارت آموزش و پرورش قرار داده و آموزش و پرورش برای دولت چهاردهم و رئیس محترم جمهور مسئلهای جدی است.
دقیق در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمایت همه جانبه مقام عالی دولت در استان از اجرای طرح تحولی نهضت، بیان داشت: گفتمان امروز دولت در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی توسط استاندار گیلان بصورت ویژه پیگیری می شود.
گفتنی است در این نشست که با هدف تشریح وظایف و تبیین انتظارات از مسئولین پروژههای مردمی طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی برگزار شد، ضمن ارائه دیدگاه ها و پیشنهادات برخی از مسئولین پروژه ها و با تاکید بر نقش محوری گروههای مردمی و مسئولین مردمی پروژهها، در خصوص وضعیت موجود پروژه ها، ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورتگرفته، تسریع در روند اجرای پروژه ها، مشارکت گروه های مردمی و جهادی، بررسی موانع و چالشهای موجود، تعامل مؤثر بین ارکان اجرایی و مستندسازی روند اجرایی امور بحث و تبادل نظر شد.