دکتر فریدحبیبی رودسری مدیر درمان استان، با ارائه گزارشی جامع از عملکرد سال ۱۴۰۳، از ثبت رشد قابل توجه در اغلب شاخصهای درمانی خبر داد و این دستاوردها را نتیجه برنامهریزی هدفمند، تلاش تیم درمان و نگاه مردمی دانست.
افزایش مراجعات نشانه اعتماد مردم به تأمین اجتماعی:
دکتر فریدحبیبی رودسری از افزایش مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان گفت و افزود: در سال ۱۴۰۳ تعداد مراجعات سرپایی به پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشکان به حدود ۲میلیون ویزیت رسید؛ آماری که رشد ۲درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۲ نشان میدهد و نشانگر اعتماد روزافزون مردم به خدمات درمانی ارائه شده توسط مراکز درمانی تامین اجتماعی استان است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه در حوزه دارویی و آزمایشگاهی به بیش از ۱میلیون و ششصد هزار مراجعه کننده خدمت ارائه شده است گفت: در حوزه آزمایشگاهی به حدود ۲۰۰هزار مراجعه کننده و حوزه دارویی به بیش از ۱میلیون و چهارصد هزار مراجعه کننده خدمت ارائه شده است که این حجم، بیانگر پوشش گسترده دارویی برای بیمهشدگان است.
دکتر فرید حبیبی رودسری اظهار داشت: آمار اعمال جراحی درسال ۱۴۰۳ با جهشی ۲۳.۵ درصدی به حدود ۱۰هزار مورد و ضریب اشتغال تخت بیمارستان رسول اکرم (ص) نیز به حدود ۸۲درصد و این رقم در بیمارستان شهید املاکی کومله حدود ۶۵درصد رسیده است؛ رقمی که حاکی از بهرهبرداری بهینه از ظرفیتهای بستری و افزایش رضایتمندی بیماران است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان از تشکیل بیش از ۱۵۸هزار پرونده برای بیماریهای مزمن تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار داشت: ما در مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان با رویکرد پیشگیرانه، نهتنها درمان بلکه شناسایی و مراقبت هدفمند را در اولویت قرار دادهایم تا بتوانیم از تحمیل هزینههای سنگین به مردم و نظام سلامت جلوگیری کنیم.
وی در پایان با تاکید بر اهمیت استمرار این روند، گفت: امروز، عملکرد ما فقط در قالب عدد نیست بلکه در پشت هر آمار یک زندگی، یک خانواده و یک امید وجود دارد که در تلاش هستیم تا در سالهای آینده خدمات خود را هوشمندتر، گستردهتر و مطلوبتر به مردم عزیز استان گیلان ارائه دهیم.