پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :سید علی نعیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از اقدامات اصلی ما در بندرانزلی فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات هرچه مطلوبتر است و در این راستا 10 تا 11 قرارداد با سرمایه گذاران جهت ساخت مخازن،انبارها و... به ارزش 76میلیارد تومان به امضاء رسیده است.

وی با اشاره به توسعه خدمات در بندرانزلی ادامه داد:تا پایان سالجاری 5 پست اسکله تجاری، انبار 6 هزارمتری، پسکرانه 6هزار هکتاری به همراه سیلوی 15 هزارتنی در بندرانزلی افتتاح می شود.

نعمیمی با اشاره به افتتاح سیلوی 15 هزارتنی توسط بخش خصوصی افزود: با افتتاح سیلوی 15 هزارتنی توان ما در بندرانزلی 20 تا 30 درصد افزایش می یابد و برای ساخت سیلوی 15 هزارتنی توسط بخش خصوصی 9 میلیارد تومان هزینه شده است.

نعیمی با اشاره به احداث یک باب سیلوی 45 هزار تنی با سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: قرارداد احداث یک باب سیلوی 45 هزار تنی به امضا رسیده که با بهره برداری از این سیلوی غلات،حداکثر ظرف دو سال آینده ظرفیت تخلیه و بارگیری این محصول در بندرگاه انزلی به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به واردات سالانه 8 تا 9 میلیون تن غلات به کشور اضافه کرد:در بندرانزلی برای 200 تا 210 هزار تن غلات انبار و سیلو نیاز است، که با ساخت سیلوی 15 هزار تنی و 45 هزار تنی گام موثری در این راستا برداشته می شود.

مدیرکل بنادر استان گیلان در خصوص ترانزیت سوخت از بندرانزلی خاطرنشان کرد: ترانزیت سوخت در بندر انزلی در 10 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 برابر شده است و از ابتدای سال تاکنون 370 هزارتن سوخت از بندر انزلی ترانزیت شده است.

 وی تصریح کرد:بخش اعظم این مواد سوختی ترانزیتی از قزاقستان به بندرگاه انزلی وارد و پس از تخلیه به کشورهای همسایه به ویژه ترکیه و عراق ترانزیت می شود.

نعیمی در پایان از انعقاد تفاهم نامه ای به منظور انتقال مواد سوختی به بیرون از بندرانزلی توسط بخش خصوصی خبر داد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil