جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم معارفه فرمانده جدید مرزبانی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگاران در رشت اظهار داشت: برآوردهای لازم برای اعتبارات مربوط به طرح کنترل مرزهای شرقی کشور انجام و به مسئولان ذیربط اعلام شده و درخواست ما این است که در برنامه ششم توسعه، به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی افزود: هرچند وضعیت مرزهای کشور چه مرزهای دریایی و چه خشکی، نسبت به سال های قبل ارتقاء پیدا یافته ولی با توجه به تهدیدات پیرامونی، نیاز است که نسبت به تکمیل آن اقدام شود.
فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: برای رفع کمبودهای مرزی و نواقص آن، 80 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا نسبت به تجهیز دریایی اعم از شناورهای سنگین و نیمه سنگین قادر به انجام کار دریابانی، فراهم سازی سامانه های ترابری نظیر بالگردها و تامین خودروهای متناسب با کنترل مرز ازجمله پاسگاه و برجک های مرزی اقدام شود.
وی با اشاره به وجود نا امنی هایی در کشورهای همسایه ایران گفت: با این همه، مرزهای ایران اسلامی از لحاظ امنیت، وضعیت بسیار خوبی دارند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
سردار رضایی ادامه داد: تولید مواد مخدر در برخی از کشورهای همسایه بالاست ولی برای انسداد مرزهای مشترک با این کشورها ، اقداماتی از سال های قبل انجام شده و طی امسال هم پیش بینی هایی صورت گرفته که هم اکنون با وضعیت خوبی در مرزهای شرقی مواجه هستیم.
وی توجه به آسایش و رفاه مرزبانان از قبیل ساخت خانه سازمانی را نیز مهم دانست و گفت: به لحاظ جایگاه بالای مرزبانی و تاثیری گذاری مرز در امنیت داخلی و توسعه کشور، باید این مطالبه جدی پیگیری شود.
فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: به دلیل همکاری و تعامل با کشور افغانستان و اقداماتی که در مرز مشترک در سال های گذشته انجام شده، این مرزها امن است و وضعیت خوبی دارند ولی بخشی از مواد مخدر که دغدغه مردم و مسئولان است، از مرز پاکستان وارد کشورمان می شود.
سردار رضایی اضافه کرد: باید دو اقدام در این زمینه توسط دولت پاکستان که دولتی مسلمان و کشوری اسلامی است، انجام شود؛ یکی توجه به مرز مشترک و تقویت مرزبانی و دیگری ادامه اجرای طرح های انسداد مرزی.
وی یادآور شد: اجرای طرح های انسداد مرزی توسط ما از سال های قبل در مرزهای شرقی کشور شروع شده و می توان گفت در مرز افغانستان به اتمام رسیده و باید حفظ شود ولی در بخش مشترک با سیستان و بلوچستان در پاکستان، نیازمند اعتبارات هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تقویت مرزها و مدیریت درست آن در توسعه کشور موثر خواهد بود و در برخی مواقع که شاهد قاچاق کالا هستیم، در مرزهایی صورت می گیرد که انسداد انجام نگرفته و مرزبانان نتوانسته اند در آنجا حضور پیدا کنند یا امکانات لازم در اختیار ندارند.
مراسم معارفه فرمانده جدید مرزبانی گیلان،  با حضور فرمانده مرزبانی ناجا در رشت برگزار و سرهنگ کیاست سپهری به عنوان فرمانده جدید مرزبانی استان معرفی شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil