جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمد احمدی پور گفت : در چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 38 نفر نام نویسی کردند که از این تعداد، 35 نفر مرد و سه نفر زن بوده اند.
وی افزود: بر این اساس، شمار داوطلبان نام نویسی شده برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکنون به 127 نفر رسیده است.
رئیس ستاد انتخابات گیلان ادامه داد: کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان در 11 حوزه انتخابیه اصلی شامل رشت، فومن، صومعه سرا، تالش، انزلی، آستارا، رودبار، لاهیجان، لنگرود، رودسر و آستانه اشرفیه انجام می شود.
احمدی پور اضافه کرد: همچنین امروز و در ششمین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پنج نفر با حضور در فرمانداری رشت نام نویسی کردند که بر این اساس، شمار داوطلبان نمایندگی دور پنجم مجلس خبرگان از گیلان، به 23 نفر رسید.
* زمان ثبت نام تمدید نمی شود
رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خاطرنشان ساخت: زمان ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تمدید نمی شود و بر این اساس، فردا (چهارشنبه دوم دی ماه) آخرین مهلت نام نویسی از داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خواهد بود.
وی یادآور شد: ساعت کار حوزه های انتخابیه اصلی در استان که کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را انجام می دهند، از ساعت هشت صبح تا 16 و 30 دقیقه است.
ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از شنبه بیست و هشتم آذرماه و نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از پنجشنبه هفته گذشته بیست و ششم آذرماه آغاز شده است.
صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.
شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می گیرد. اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک روزه در آن، مردم شریف ایران در 7 اسفند با آرای ریخته شده در صندوق های رای، نظر خود را درباره آنها اعلام کنند.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil