جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :برخی از قهرمانان و متولیان رشته های ورزشی از حضور کریمی فنی ترین کشتی گیر جهان به نام گیلان در المپیک نگران هستند.

شما وقتی بدتربیت و تنگ نظر باشید می خواهید به هر شکلی و در قالب هر لفظ و ادا و اصولی دق دلی ات را خالی کنی تا به نیات  خود برسی .

حالا فرقی نمی کند که مدیر باشی و ورزشکار قهرمان که هزار تا القاب را به خودت چسپانده ای و ادعای منش پهلونی هم داری ، وقتی دم خروس ات پیداست هر اندازه که فریب کاری کنی و بقولی سیاست ورزی، آنچه آشکار است را نمی شود مخفی کرد .

این عده برای دستیابی به متای دنیا و پست ریاست که همه ی آمال آنها بوده و در این راستاهر تحرک ناصوابی را مباح یافته اند ،بواقع این چرخه را مبازره ای بی امان در احقاق حق خود و جامعه توهمی شان می دانند ،اما یادمان باشد که برای پی بردن به پلشتی کرداراینان کافی است اندکی در پیرامون دوستان شان جستجو کنیم تا دریابیم :

بدگهر را علم و فن آموختن          دادن تیغ است دست راهزن

اینان به نام مردم و به کام خود و باند و جریانی که در ماندگاری و سیطره شان بر جامعه تلاش دارند از هر گونه تهمت ،افترا ،تخریب شخصیت دیگران ابایی نداشته و اساسا آنچه در اندیشه آنان متبلور است همان بهره برداری از سرشت پاک مردم نیکو نهاد در رسیدن به اغراض مادی است .

اینها را گفتم تا مخاطبین گرامی را به مسئله ای بسیار حیاتی و فوق العاده بااهمیت جلب کنم که آنهم ضرورت اعزام کریمی کشتی گیر گیلانی به نام گیلان به المپیک است که اکنون با شیطنت هایی همراه شده است .

شاید حالا این پرسش در ذهن  مخاطبان ایجاد شود که بیان موضوعات اجتماعی و فرهنگی یادشده چه ربطی به اعزام کریمی فنی ترین کشتی گیرگیلانی به مسابقات المپیک دارد و اصولاورزش را چه به بدکرداری و این همه فساد و بدعملی .

اتفاقا ورزش تنها حوزه ای از فعالیت اجتماعی می باشد که به لحاظ گستره وسیع فساد پذیری اش از پیچ و خم های ظریفی برخوردار بوده و نیازمند واکاوی و بازنگری اساسی است .

یکی از موضوعاتی که بنظر در هفته های اخیر از چنین پیچ و خم های ظریفی برخوردار بوده و خواستی آگاهانه درتلاش برای دور ساختن این ورزشکار گیلانی به نام گیلان در المپیک است گفتمان های گاها فرافکنانه توسط برخی از ورزشی ها و حتی مسئولان در کم اهمیت جلوه دادن به این پدیده منحصربفرد می باشد .      

البته دریک نگاه ساده انگارانه می توانیم بگوییم که مثلا کریمی قهرمان پرآوازه گیلانی در کرج تمرین کرده و حق آن استان است که از آنجا برود برای آنها یک مدال المپیک کسب کند.

اما وقتی برخی بزرگان ورزش بعضا برای یک نقد کل استان را بسیج می کنند تا منیت خود را اثبات کنند محتمل می توانیم این ادعا را داشته باشیم که کریمی هم شاید تاوان این کج خلقی و رفتار سالوسانه را بخواهد بپردازد.

 اگر چه آنها باید از عمق وجود خود بپذیرند که گذر از کنار بزرگترین افتخارگیلان که می تواند پس از محمود نامجو دومین مدال المپیک را آنهم در کشتی برای گیلان بدست آورد، برای آنها نیزارمغانی گران خواهد بود اما بنظراین طایفه حتی برای استقرار نیات شخصی خود،بر فخر و عظمت ملی هم رشک می برند .

متاسفانه جمعی در این فضای مسموم با نگاهی فریب کارانه ادعا دارند که کریمی فنی ترین کشتی گیر جهان هم مثل آن کریمی پاشاکی ،فوتبالیست معروف تیم ملی و بایرن مونیخ که یک گیلانی اصیل بود ونخواست بپذیرد گیلانی است نباید تحفه ای برای گیلان باشد .

یا مسعود مرادی بی بالانی که داور بین المللی فوتبال بوده واکنون در ملک پدری اش درروستای بی بالان بخش کلاچای ویلایی ساخته وهرگز بر گیلانی بودنش اعتراف نکرد ،اساسا قابل قیاس با کریمی فنی ترین کشتی گیر جهان نیستند که این جوان پرآوازه هم ادعای گیلانی بودن دارد و هم با مراجعه به فدراسیون می خواهد برای گیلان در المپیک به مبارزه بپردازد .

پس وقتی بسترو شرایط برای کسب افتخاری بی نظیر میها است،بدون تردید هر گونه کج خلقی و فرافکنی یک خود زنی آشکار در فرایند توسعه ورزش استان از جهت مادی ومعنوی خواهد بود .

   مزیت و امتیاز مادی به این مفعوم که پس از 40 سال از افتخار آفرینی محمود نامجو ، جوانی در رشته ورزشی کشتی مدال المپیک رابدست خواهد آورد که می تواند به ایجاد زیرساخت های تخصصی در این رشته ورزشی بیانجامد .

و مزیت و امتیاز معنوی به این معنا که با کسب مدال توسط کریمی که انشالله در یک قرعه مناسب حاصل خواهد شد ، شور و نشاطی در تمامی استان جاری می شودکه بواقع یک دلشوره تاریخی را به سرانجام رسانده است .

در نتیجه باید بیاموزیم ومتانت بخرج دهیم که چرخه توسعه یافتگی متوازن در استان گیلان جزدردوری جستن از نیات و منویات شخصی و اعمال یک برنامه کلان نگر با اهداف متعالی ببار نخواهد نشست.

بر این نوشتار باید افزود که اگر امروز همه ی هیات های ورزشی و عوامل حوزه ورزش در سایر ارگان های استان هم با ایجاد کمپینی به امر مهم دامن بزنند ،تازه به آن دیدگاهی که پیشتر در روند توسعه یافتگی متوازن استان اشاره کردم نزدیک شده ایم .

چرا که وقتی ما یک ویژگی منحصر بفرد داریم باید همه ی علاقه مندان به ورزش در تقویت و تحریص و ترغیب آن کوشا باشیم و آنوقت است که این افتخار سهم یک جامعه متحد خواهد شد.

محمدپوربی بالان

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil