جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمدعلی نجفی در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح گیلان به مناسبت روز نیروی دریایی در مقر این نیرو در انزلی اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از اسلام و کیان کشور در عرصه دریا، حضوری مقتدرانه دارد.
وی یادآور شد: هفتم آذر، یادآور دلاورمردی های دریادلان و شیردلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است که با تلاش جانانه و مقدس در کنار سایر نیروهای نظامی ، انتظامی ، مردمی و بسیج از حریم دریایی کشور دفاع کردند .
استاندار گیلان ادامه داد: ما امروز افتخار می کنیم که روز هفتم آذر به نام روز نیروی دریایی نام گرفته و از همه رشادت ها و حضور قوی شیردلان و دریادلان یاد و به همه شهیدان، جانبازان و کسانی که در دوران دفاع مقدس و ادامه آن به شهادت رسیدند، تعظیم می کنیم.
نجفی افزود: امروز خوشبختانه نیروی دریایی همانطور که رهبری بارها اشاره فرمودند، به عنوان یک نیروی راهبردی با عزت و احترام و اقتدار در دفاع از حریم آبی کشور و در آب های آزاد دنیا حضور دارد و اعلام می کند که این آب ها متعلق به کشورهای خاص و استکبارگران و استعمارگران نیست بلکه آب های آزاد دنیا متعلق به همه ملت هاست.
وی متذکر شد: حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موجب شده در سال های اخیر بیش از سه هزار کشتی تجاری و غیرتجاری و خدماتی متعلق به بیش از 22 کشور با اندیشه راهبردی مورد حمایت نیروی دریایی ما قرار گیرند.
نجفی با اشاره به سه رکن اصلی فعالیت نیروی دریایی تصریح کرد: به یمن حضور شما در آب های بین المللی و در خزر روح آرامش، امنیت، دوستی، صلح و اقتدار را شاهد هستیم.
وی با اشاره به فعالیت بنادر مهم و استراتژیک در خزر متذکر شد: در بحث تجاری نیز امنیتی که شما برقرار کرده اید، زمینه حضور کشتی های تجاری و فعالیت های اقتصادی در خزر را ایجاد کرده است .
استاندار گیلان خاطرنشان کرد : همچنین حضور مقتدرانه ایران در مذاکرات مربوط به رژیم حقوقی دریای خزر ، با پشتوانه شما صورت می گیرد.
وی با اشاره به سهم مهم دریا در بحث حمل و نقل و تجارت و رونق اقتصادی کشورها گفت: در برنامه ششم توسعه و با تاکید رئیس جمهوری در سفر امسال به گیلان، ارتباطمان با دریا قوی تر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم، رویکرد دریا محور را بعنوان اندیشه محوری اقتصادی در بخش های مختلف اعم از منابع نفت و گاز آبزیان و خدمات تجاری دنبال می کنیم .
نجفی تصریح کرد : در فضای پس از تحریم که به زودی شکل می گیرد، بحث دیگر صنعت دریایی است که نیروی دریایی به همت و تلاش فرمانده ناوگان شمال و مجموعه فنی و مهندسی امروز حرف برای گفتن دارد.

*ما پیرو مکتب عاشوراییم
فرمانده ناوگان شمال نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن این ایام و خیر مقدم به مدعوین و همچنین گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج به ما آموخت که با مکتب عاشورایی می توان بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشت.
دریادار دوم عرشه افشین رضایی حداد خاطرنشان کرد : پیروی از مکتب عاشورایی و بسیجی ما را بعنوان یک نیروی مقتدر در دنیا معرفی کرده است.
وی با اشاره کوتاه به تاریخچه فعالیت های نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: ما بر مبنای فرهنگ بسیجی و عاشورایی و فرهنگ ولایت مداری مقتدرانه ایستاده ایم.
علاوه بر رژه یگان های مسلح، خانواده شهیدان مشیت الله معصومی و رحمت ملایی جفرودی، ناخدا یکم بازنشسته حمید هاشم زاده، ناو سروان بازنشسته ابوطالب منافی اصل، ناو سروان بازنشسته عباس قلی زاده کیسمی ، پایور نمونه ناخدا دوم آماد فردین گلی نیا ، ناخدا سوم مکانیک حجت الله کاغذلو ، ناو سروان تکاور دریایی فرهاد طاهری و خانم رویا دنیایی از کارمندان ستاد تجلیل شد.
هفتم آذر روز نیروی دریایی نامگذاری شده است.
فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش کشورمان، در شهرستان انزلی واقع در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil