سه شنبه 28 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حسین مهری  در حاشیه بازدید از اداره کل پست گیلان اظهار کرد: در هشت ماه امسال 3.5 میلیون خدمات الکترونیک در کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته‌است.

وی انجام تجارت الکترونیک در گیلان را 58 هزار مرسوله عنوان کرد و گفت: امیدواریم شاهد رشد بالای تجارت الکترونیک در کشور باشیم.

مدیر عامل شرکت پست ایران از راه‌اندازی پست لجستیک در کشور خبر داد و تصریح کرد: این پست در اصفهان و چهار محال راه‌اندازی شده‌است.

وی به ماموریت‌های پست اشاره کرد و ادامه داد: ماموریت‌های پست نسبت به دو دهه قبل تغییراتی داشته‌است.

مهری با بیان اینکه پست مدرن در دنیا جایگاهی را تعریف کرده‌است، تصریح کرد: با ورود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی سهم پست‌نامه‌ها در دنیا سالانه بین 3 تا 6 درصد کاهش‌یافته و پست‌های مدرن شبکه مالی و جدید اضافه شده‌است.

وی با اشاره به اینکه در کشور نیز ماموریت‌های جدیدی برای پست تعریف شده‌است، خاطرنشان کرد: در پست سرمایه‌گذاری سنگینی صورت‌گرفته و پست رابط بین سازمان‌ها با هم، بین مردم و رابط بین مردم و سازمان‌هاست.

مدیرعامل شرکت پست ایران راه‌اندازی سرویس پست لجستیک را از خدمات پست ایران در سال جاری عنوان کرد و گفت: پست لجستیک ارتباط مستقیم بین تولیدکننده و مصرف‌کننده را ایجاد می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه شبکه پست الکترونیک در کشور توسعه می‌یابد، خاطرنشان کرد: خدمات شهروندی از جمله طرح‌هاست که موجب کاهش هزینه‌ها، تردد، مخاطرات زیست‌محیطی، افزایش امنیت و... می‌شود.

مهری درباره تجارت الکترونیک با کشورهای خارجی گفت: با فروشگاه‌های معتبر اینترنتی خارجی همکاری داریم.

وی اضافه کرد: اکنون زمینه خرید ایرانی‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی ebay و Amazon مهیا شده و کالای خریداری شده از طریق پست وارد کشور و تحویل مشتری داده‌می‌شود.

مدیر عامل شرکت پست ایران با بیان اینکه مذاکراتی نیز با ارائه‌دهندگان خدمات پستی پیک موتوری و فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی از جمله «دی‌جی کالا» در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این کالا توسط پستچی‌های شرکت پست در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

وی از راه‌اندازی 9 سرویس جدید پستی در کشور در 17 مهر ماه امسال خبر داد و یادآور شد: در صدد توسعه خدمات پستی در استان‌های کشور هستیم.

مهری با بیان اینکه در سال جاری 360 میلیون مرسوله در کشور جابه‌جا شدند، تصریح کرد: سرویس الکترونیکی با 41 درصد بالاترین رشد را داشته‌است.

وی درباره عملکرد پست گیلان متذکر شد: گیلان در دو سال گذشته در تمام شاخص‌ها بهبود یافته و ابوالفضل باقری‌منش مدیر کل پست گیلان به عنوان مدیر نمونه در سال جاری انتخاب شده‌است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil