شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمدعلی نجفی پس از بازدید از طرح های صنعتی شهرستان صومعه سرا در جمع خبرنگاران بیان کرد: ملاقات های خوبی در آذربایجان داشتیم و درخواست ما برای دیدار با سه وزیر طی دو روز ، مورد موافقت قرار گرفت و با معاون نخست وزیر نیز ملاقات داشتیم.
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در این دیدارها اظهار کرد: 24 ساعته شدن گمرک جمهوری اسلامی ایران در حال نهایی شدن است و آنها اعلام آمادگی کرده اند و مکاتبات مرتبط با این موضوع را نیز امروز شروع کردم.
نجفی موضوع راه آهن را یکی از موضوعات مهم مورد پیگیری در این دیدارها خواند و افزود: قرار شد موضوع راه آهن قزوین - رشت با جدیت دنبال می شود و راه آهن رشت - آستارا نیز باید در فاینانس دیده شود که این جزو برنامه هایمان است.
وی ادامه داد: موانع گمرکی ، تعرفه های گمرکی، حذف روادید و مشکل آزادراه جمهوری آذربایجان از دیگر مسائل مورد بحث در این سفر بود.
نجفی با اشاره به حذف یک طرفه روادید توسط دولت ایران در سال 1388 گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در سال 1388 به صورت یک طرفه روادید برای اتباع آذربایجان را با انگیزه ورود بیشتر گردشگران و تجار حذف کرد ولی اکنون تجار ما به سختی روادید می گیرند.
استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت صادراتی کشاورزی و صنعتی استان اظهار کرد: با روان شدن صادرات می توان محصولات کشاورزی همچون کیوی و مرکبات و مصالح ساختمانی که در گیلان تولید می شود را به آذربایجان که بازار خوبی هم دارد، صادر کرد.
وی با بیان اینکه آذربایجان راه زمینی ما برای ورود به بازار روسیه است، افزود: همچنین روسیه با جمعیت 250 تا 300 میلیون نفری، به همه محصولات ما نیاز دارد .
نجفی خاطرنشان کرد: تمامی این موارد در جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان که بزودی در تهران برگزار می شود، به جمع بندی می رسد و نهایی خواهد شد.
استاندار گیلان هفته گذشته به جمهوری آذربایجان سفر کرد. گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، انرژی و خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان گیلان ، دیدار با وزرای صنعت و اقتصاد، راه و ترابری و حوادث غیرمترقبه و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و جمعی از سرمایه گذاران از برنامه های سفر سه روزه محمدعلی نجفی به باکو بود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil