شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :دکتر محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در مراسم گشایش نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی ایران با محوریت گیلان، اظهار کرد: نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت، ساختمان، انرژی و خدمات مهندسی ایران با عنوان «ایران‌پروژه» از 26 تا 28 آبان در باکو برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه 20 شرکت از گیلان و 17 شرکت از دیگر استان‌های کشور تازه‌ترین خدمات و تولیداتشان را در زمینه خدمات مهندسی، مصالح ساختمانی، تولیدات پتروشیمی و صنایع سلولزی به نمایش می‌گذارند.

دکتر نجفی هدف از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی ایران را توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان دانست و گفت: در حاشیه نخستین نمایشگاه توانمندی‌های ایران در باکو مشکلات تجار، حذف روادید برای آسان شدن رفت و آمد و کاهش هزینه بازرگانان، پیگیری اجرای خط ریلی مشترک، احداث بازارچه مشترک مرزی و افزایش تراز تجاری با جمهوری آذربایجان بررسی می‌شود.

استاندار گیلان دیدار با بازرگانان و نشست با مقامات به ویژه مقامات اقتصادی جمهوری آذربایجان را از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه‌ اش به باکو اعلام کرد و متذکر شد: با اراده مقامات دو کشور در دو سال گذشته روابط دو  جانبه گسترش یافته است .

دکتر نجفی با اشاره به دیدار ماه گذشته مقامات دو کشور در آستارای ایران، تصریح کرد: با اتصال راه‌آهن ایران و آذربایجان 3 هزار کیلومتر از مسیر ترانزیت کالا از اروپا به جنوب آسیا کوتاه‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد :با اتصال این راه‌آهن روابط دو کشور از لحاظ اقتصادی افزایش چشمگیری می‌یابد.

استاندار گیلان با اشاره به مشترکات دو کشور در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی، دینی، آداب و سنن و اقتصاد و اقلیم، گفت: با افزایش ارتباطات دو جانبه فصل جدیدی از روابط دو کشور آغاز شده است و گیلان در زمینه ارتباط پایدار دو کشور نقش اساسی دارد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil