شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 25 آبان در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان، با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: هفته کتاب، هفته یادآوری علم و دانایی است و ملت‌ها بدون علم و دانایی و با جهل و ظلمت به مقامی نمی‌رسند.

وی با بیان اینکه نویسندگان، ناشران و اهالی قلم به محافل نورانیت می‌بخشند، افزود: واژه «کتاب» 255 بار در قرآن کریم تکرار شده و خداوند بارها از اهل کتاب یاد می‌کند، اما کتاب خاص پیامبر اسلام(ص)، حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) نیست بلکه همه انبیای الهی با کتاب آسمانی آمدند.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به ویژگی منحصر بفرد کتاب، تصریح کرد: کتاب به مجموعه‌ای منسجم و مدونی از افکار اتلاق می‌شود، در صورتی که فضاهای مجازی انسجام ندارند، اما کتاب دارای جامعیت و ساختار فکری است. همچنین بسیاری از احکام الهی در قالب کتاب قطعیت پیدا کردند لذا کتاب تثبیت‌کننده اعتقادات است.

حجت‌الاسلام حشمتی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را اولویت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و عنوان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی پاسخگوی نیاز جامعه در حرکت به سمت آگاهی و دانایی است، اما تداوم این حرکت به مراقبت، تشویق و ارزش‌گذاری دانایی در جامعه نیاز دارد.

وی با اشاره به تاکید قرآن بر دانش و دانایی،خاطرنشان کرد: همیشه مسائل اقتصادی در افزایش سرانه کتابخوانی و مطالعه تاثیرگذار نیست بلکه نیازمند فرهنگ عمومی کتاب و کتابخوانی هستیم. باید عطش دانایی در جامعه احساس شود و کسی که بیشتر می‌داند، قدر و منزلت بیشتری داشته باشد.

در این مراسم از کتاب «عرشیان هنرمند» اثر دکتر محمدرضا بینش برهمند رونمایی شد. نویسنده در این کتاب، زندگینامه هنرمندان شهید گیلان را به رشته تحریر در آورده است.

گفتنی است، نویسندگان، ناشران و برگزیدگان بیست‌وسومین دوره هفته کتاب نیر در حاشیه این مراسم تجلیل شدند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil