سه شنبه 28 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمد احمدی‌پور،معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان امروز، 25 آبان در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان، کتاب را عامل دانایی و انتقال آن دانست و اظهار کرد:جامعه نیازمند کالاهای مختلف و متنوع می‌باشد، اما این کالاها به وجود نمی‌آمدند مگر با علم و دانشی که منشعب از کتاب و کتابت است.

وی کتاب را سرمنشاء توسعه جوامع بشری معرفی کرد و افزود:کتاب میراث گرانقدر بشریت است، اما متاسفانه بخشی از آگاهی جامعه امروز به خصوص جوانان از فضاهایی غیر از کتاب تشکیل می‌شود. اگر جامعه‌ای همه دانسته‌های خودش را از منابعی غیر از کتاب به دست آورد، دریای وسیع دانش و اطلاعات آن جامعه دارای عمق نخواهد بود لذا عمق اندیشه و تفکری که کتاب و کتابت ایجاد می‌کند در سایر منابع بعید و دشوار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به رابطه مستقیم کتاب و کتابخوانی با توسعه و تعالی جوامع، خاطرنشان کرد: همه کسانی که در عرصه کتاب و کتابت حضور فعال دارند باید مورد اکرام و احترام جامعه قرار گیرند و فعالیت آنان ارزش‌گذاری شود.

احمدی‌پور آفرینندگان کتاب را حواس جامعه دانست و گفت:نویسندگان انسان‌هایی هستند که سریع‌تر از سایر مردم نیازها را درک می‌کنند و متناسب با آن نیازها دست به کتابت می‌زنند و مانع از شکل‌گیری معضلات و مشکلات در جامعه می‌شوند.

وی به تاریخ درخشان استان گیلان در میزبانی از سادات علوی که انتشاردهندگان حقیقی علم و آگاهی بودند اشاره کرد و یادآور شد: گیلان بعد از تهران و تبریز نقش موثری در تحولات سیاسی دوره مشروطه داشته و به لحاظ ارتباط مرزی با خارج از کشور، همواره محل رفت و آمد اندیشه‌ها، آثار و افکار بوده است. وجود فرهیختگان علمی، سیاسی و مذهبی گواهی روشن بر این مدعاست.

این مقام مسئول حساس‌ترین جلسات استان را مربوط به فرهنگ دانست و بیان کرد: باید شرایط آگاهی‌رسانی و افزایش سرمایه فکری جامعه را ارتقا ببخشیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil