جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دیدار معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولین موسسات قرآنی که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: 25 موسسه قرآنی گیلان زیر نظر ارشاد اسلامی و 32 موسسه قرآنی زیر نظر تبلیغات اسلامی استان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت ویژه قرآنی با همکاری مکتب قرآن محمدی(ص)، شعب جامعه القرآن و مهد قرآن کریم در سطح استان، افزود: استان گیلان نخبگان بسیاری در رشته های مختلف قرآنی از جمله قرائت و حفظ دارد که در سطح ملی و بین المللی افتخارآفرین هستند.

فاضلی با بیان اینکه گیلان مهد شاعران قرآنی و هنرمندان بسیاری است که به خلق آثار ماندگار در زمینه معارف و آیات قرآنی می پردازند، گفت: مراکز آموزشی مختلفی در سطح استان در زمینه تحصیل علوم قرآنی فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امسال 110 نفر در آزمون قرآنی این استان شرکت کردند، تصریح کرد: تعداد 50 نفر در آزمون مذکور قبول شدند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 9 نفر در آزمون سراسری قرآن استان که جمعه گذشته برگزار شد، شرکت کردند، ادامه داد: آزمون مذکور در 8 شهرستان به همت روسای ادارات و 8 موسسه فعال قرآنی برگزار شد.

فاضلی با بیان اینکه تعداد قرآن آموزان همواره در حال افزایش است، گفت: مجموعا 6 هزار و 242 فعال قرآنی در استان داریم که از این تعداد، 290 بیمه شده فعال قرآنی با مراجعه به دفتر و ثبت در سامانه داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید براینکه مشکلات بسیاری در حوزه بیمه فعالان قرآنی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: سطح‌بندی فعالیت‌های قرآنی در گیلان، توجه به پژوهش و آموزش در عرصه فعالیت های قرآنی از اولویت های این اداره کل است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil