جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز در همایش کشوری یادبود قربانیان حوادث جاده‌ای در مجتمع فرهنگی تفریحی زیباکنار رشت برگزار شد، راه‌اندازی سیستم تروما در گیلان زمینه توسعه گیلان را فراهم می‌کند، اظهار کرد: گیلان سرزمینی گردشگرپذیر است و سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر وارد استان می‌شود و در تابستان اخیر بیش از پنج میلیون خودرو وارد استان شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت ایمنی جاده‌ها، تردد در جاده‌های ایمن و وسایل نقلیه ایمن از عوامل کاهش سوانح جاده‌ای است، افزود: عابران پیاده و موتور سواران آمار بالایی در سوانح جاده‌ای گیلان دارند لذا با اجرایی شدن سیستم ترومای کشور به صورت پایلوت در گیلان شاهد کاهش آمار تلفات جاده‌ای در استان خواهیم بود که در این زمینه نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای کاهش حوادث جاده‌ای باید نقاط حادثه خیز در جاده‌های روستایی و شهری استان شناسایی شود، گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از برنامه‌های مهم است که رعایت نکات ایمنی در این بخش موفق نخواهیم بود.

وی با اشاره به پیشرفت پروژه‌های عمرانی در استان، تصریح کرد: در کشور حدود ۳۰۰ درصد در پروژه‌های عمرانی رشد داشتیم این در حالیست که در گیلان رشد پروژه‌های عمرانی بیشتر بوده است، پروژه راه آهن رشت – آستارا راه ارتباطی ایران را با کشورهای جنوب و شمال فراهم می‌کند،لذا احداث آن با جدیدیت در حال پیگیری است.

در ادامه محمدحسین قربانی،رئیس مجمع نمایندگان گیلان، آمار مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای در کشور را بالا دانست و اظهار کرد: آسیب‌ها و مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای هزینه سنگینی برای کشور به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ارائه آمار دقیق حوادث جاده‌ای باید به عنوان یکی از برنامه ریزی‌های کلان کشور مورد توجه قرار گیرد،افزود: باید سیستمی تعریف شود تا بتوانیم آمار دقیقی از تعداد تلفات جاده‌ای داشته باشیم.

نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته مجهز به سیستم تروما هستند،گفت: کشورهای توسعه یافته با راه‌اندازی سیستم تروما به کاهش سوانح جاده‌ای کمک بسیاری کرده‌اند لذا باید برنامه ریزی‌های لازم جهت ایجاد این سیستم در فاصله زمانی کوتاه انجام گیرد.

در ادامه انوش برزیگر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سیستم تروما، اظهار کرد: تروما شامل حوادث جسمی و روحی است که برای هر فرد اتفقا می‌افتد.

وی با بیان اینکه ترومای جاده‌ای مهم‌ترین حادثه است، افزود: عدم ایمنی جاده‌ها، عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و ایمن نبودن برخی از خودروها از عوامل بروز تروما در سوانح جاده‌ای است؛ اجرای سیستم تروما می‌تواند سبب افزایش سلامت جامعه و کاهش تلفات شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil