جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل حمید آذرپور امروز با اشاره به قابلیت‌های گردشگری کشتی میرزا کوچک در آب‌های داخلی و خارجی اظهار کرد: اسکله پهلوگیری برای کشتی میرزا کوچک در بندر انزلی در نظر گرفته شده است.

وی به واگذاری ترمینال مسافری به کشتی میرزا کوچک در بندر انزلی اشاره کرد و افزود: ورود و خروج گردشگران از طریق ترمینال مذکور در کشتی میرزا کوچک انجام می‌شود.

آذرپور با بیان اینکه کشتی میرزا کوچک جنگلی آماده تردد در مسیر دریایی جمهوری اسلامی ایران ـ جمهوری آذربایجان می‌شود، تصریح کرد: به‌زودی پس از اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی کشتی میرزا کوچک سفرهای خارجی خود را آغاز می‌کند.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افتتاح مسیرهای دریایی داخلی تردد کشتی میرزا کوچک به‌زودی خبر داد و بیان کرد: مالک کشتی مذکور می‌تواند با ساخت اسکله‌های کوچک در بنادر کیاشهر، چاف و چمخاله و … در آب‌های داخلی ایران در دریای خزر اقدام به جابه‌جایی مسافران کند.

وی به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی کمیته راهبردی گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: کمیته مذکور در راستای توسعه و تحقق برنامه‌های کلان توسعه گردشگری دریایی و به منظور هماهنگی در طرح، برنامه‌ریزی و تعامل بین دستگاه‌های مربوطه با استفاده از ظرفیت‌، همکاری و همفکری متخصصان و صاحب‌نظران مجرب در حوزه‌های مختلف دریایی بخش خصوصی و دولتی در گیلان تشکیل شده است.

آذرپور با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از قابلیت‌های موجود گردشگری دریایی در گیلان، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال، فقرزدایی، ارزآوری و توسعه صنعت گردشگری، دریانوردی و خطوط کشتیرانی مسافری از جمله اهداف تشکیل کمیته راهبردی گردشگری دریایی گیلان است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تمام فعالیت‌هایی که توسط گردشگر با اهداف تفریحی، گردشگری، مسافری در محیط‌های مربوط به آب شامل رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، سدها، تالاب‌ها، دریاها، سواحل مربوطه و فرا ساحل انجام می‌شود، را گردشگری دریایی عنوان کرد.

وی گردشگری دریایی را مجموعه‌ای از خدمات مدیریتی، آموزشی، بازاریابی، گردشگری، حمل و نقل، امور گمرکی، بیمه، تبلیغات و تسهیل در امر ورود و خروج گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی با هدف توسعه مبادلات بازرگانی خدمات در حوزه دریا در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، توسعه صادرات خدمات، کسب درآمدهای ارزی، تبادل و انتقال دانش فنی و فناوری‌های پیشرفته، بسط مناسبات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و توسعه اشتغال انجام می‌شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil