جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :بر اساس برنامه کشوری و دستور وزیر آموزش و پرورش، بوفه های مدارس برای فعالیت بایستی مجوز دریافت کنند.
وی اظهار داشت: برگه مربوط به دریافت مجوز به همه مدارس در گیلان ارسال شده که دست اندرکاران بوفه های مدارس برای فعالیت خود بایستی این برگه را تکمیل کنند.
رییس سازمان دانش آموزی استان گیلان بیان کرد: برگه مربوط به دریافت مجوز برای فعالیت بوفه پس از تکمیل بایستی مورد تایید سازمان دانش آموزی منطقه و استان قرار گیرد و بعد از آن به تهران ارسال و مجوز صادر می شود.
وی خاطر نشان کرد: دست اندرکاران بوفه های مدارسی که برای دریافت مجوز اقدام نکنند، طبق تصمیم کارگروه تفاهمنامه (وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) حق دایر کردن بوفه در واحدهای آموزشی را ندارند.
وی با بیان اینکه بازدید از بوفه های مدارس در گیلان از سوی سازمان دانش آموزی استان آغاز شده، اظهار کرد: بازرسان وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به منظور بازرسی از بوفه های مدارس استان ها اقدام می کنند و بوفه های بدون مجوز در حال فعالیت را به تخلفات معرفی می کنند.
کرمی توزیع یکپارچه مواد غذایی در بوفه های مدارس گیلان را از جمله دیگر اقدامات عنوان و تصریح کرد: به همین منظور با شرکت های دارای مجوز رسمی و قانونی برای جلوگیری از تخلفات فروش تفاهمنامه منعقد شده و توزیع محصولات غذایی در بوفه های واحدهای آموزشی در حال انجام است.
وی چاپ کتاب با عنوان بوفه سالم دانش آموزان سالم و ارسال آن به مدارس گیلان را از دیگر برنامه ها عنوان و خاطر نشان کرد: در این کتاب مواد غذایی مجاز و غیرمجاز در آن لحاظ شده و بوفه ها در مدارس بر اساس این کتاب بایستی فعالیت داشته باشند.
رییس سازمان دانش آموزی استان گیلان بیان داشت: برگزاری جلسه بهداشت برای دست اندرکاران بوفه های مدارس از دیگر برنامه هاست.
بر اساس آخرین آمار اسامی بیش از 365 هزار دانش آموز در سامانه سناد (سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان) آموزش و پرورش استان گیلان ثبت شده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil