جمعه 10 فروردین 1403

دکتر افتخاری با انتقاد شدید از مصوبه مجلس در واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی ،عملکرد دوگانه نمایندگان مجلس را غیر کارشناسی ارزیابی کرد وگفت :اینکه نمایندگان مجلس در زمانی که مردم به لحاظ  فقدان امکانات ورزشی به آنها مراجعه می کنند و آنهااین بار روانی را به مدیران ورزش و بخصوص مدیران کل استان ها  تحمیل می نمایند ،نشان از آن دارد که به مصوبه خود اعتقادی ندارند .

وی تاکید کرد: مگر می شود قانونی را مصوب کرد و بعد از مدیران کل خواست تا در تامین نیازهای ورزشی حوزه انتخابیه آنان نقض رای کنند و با دیوان محاسبان و بازرسی درگیر شوند ؟!.

این کارشناس ورزش از ضرورت بازنگری و تجدید نظر در این قانون گفت وافزود :بدون تردید تا زمانی که این مصوبه به قوت خود باقی بماند مطمئنم استعدادهای درخشان ورزش کشورکه عمده آنها از محلات ظهور و بروز پیدا می کنند هرگز قابلیتی برای عرض اندام پیدا نخواهند کرد .

دکتر افتخاری با اشاره به اینکه دولت برای کسب افتخار و اقتدار در عرصه های بین المللی به توسعه روزافزون ورزش همگانی و قهرمانی نیازمند است ،تصریح کرد :همواره در کمیت حضور و سهولت امکانات در دسترس است که می توان استعدادهای بالقوه راشناسایی کرد و در فرایند برنامه ای استراتژیک نیروهایی مولد و الگوهای ورزشی تاثیر گذار را به جهان معرفی کرد .

وی که تجربه صدها سفر با تیم های ملی دررقابت های آسیایی و المپیک رادارد از ورزش قهرمانی بعنوان اکسیری در تقویت اراده ملی یاد کرد و افزود:باید این درک و مفاهمه درافرادی که بعنوان نماینده مردم به مجلس می روند بوجود بیاید که توسعه ورزشی در کشور می تواند سایر بسترهای اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی را بهبود بخشید .

عضو کمیته فیلا با حقیر برشمردن ورود برخی نمایندگان مجلس درمسایل پیش پاافتاده ای چون تغییر یک بخشدار ویا رییس آموزش و پرورش،یادآورشد :این گونه تحرکات خبراز میزان فهم و درک نماینده برحوزه نمایندگی وعدم درک شان و منزلت مردم دارد .

وی تصریح کرد: نماینده حق ندارد یک غیر ورزشی را از اداره ای دیگر به مدیر کل تحمیل کند و منافع یک شهر و استان رادچار مشکل نماید .

دکتر افتخاری این گونه تحرکات برخی نمایندگان را به مثابه ی تزریق سم در بدنه ی ورزش قلمداد کرد و گفت :باید درحاکمیت قدرتی جلوی این اجحاف را بگیرد تا ورزش سیر اصوالی خود را دنبال کند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان که دوستی دیرینه وی با مدیر کل ورزش و جوانان گیلان سبب نشده تا از انتقاد و بیان مشکلات دوره مدیریت وی پرهیز کند ،گفت :رهنما با عنوان قهرمان جهان  و سرمربی تیم ملی و در عین حال متخصص و کارشناس برجسته ورزش  در مناصب مختلف مدیرتی استان نیز  تجربه کافی کسب کرده و لذا یک شبه مدیر ارشد استان نشده اند ،بااین وجودهرجا که مشکلی در روند مدیریت ایشان مشاهده کنم بی درنگ به آن خواهم پرداخت .

 محمد پور بی بالان

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil