پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمدعلی نجفی در این نشست که با حضور معاونان استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، افزود: رئیس جمهوری در سفر به گیلان بر اجرای اکثر مصوبات تا پایان سال آینده تأکید دارد.
وی با اشاره به اینکه اولویت دولت درخصوص تخصیص اعتبارات با سفرهای رهبر معظم انقلاب به استان ها و سفرهای رئیس جمهوری است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان در ابتدای سال جاری به عنوان اولین سفر انجام شده، فرصت جذب اعتبارات و بهره مندی از ظرفیت این بخش بهتر فراهم است.
استاندار گیلان مجموع مصوبات ابلاغی برای پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را سه هزار و 340 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای توسعه شرکت های صنعتی ، طرح های کشاورزی، احداث، تکمیل و تجهیز 14 هتل، مجموعه فرهنگی و ورزشی و اعطای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان ، بخشی از مصوبات سفر می باشد.
نجفی ادامه داد: علاوه بر تصویب پرداخت تسهیلات، در سفر رئیس جمهوری سرمایه گذاری یک هزار و 340 میلیارد تومانی توسط شرکت های دولتی ، نیمه دولتی و شرکت های سرمایه گذاری در گیلان به تصویب رسید که مراحل مختلف آن در حال انجام است.
وی به ساخت پتروشیمی در لوشان از توابع شهرستان رودبار با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: این طرح بزرگ با مشارکت سه بانک معتبر کشور و شرکت غدیر پس از نهایی شدن مطالعات لازم ، عملیاتی خواهد شد.
نجفی همچنین درخصوص پروژه های عمرانی در قالب مصوبات سفر رئیس جمهوری گفت: در این سفر برای 29 پروژه عمرانی در هفت فصل و در قالب 795 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که در حال اجرایی شدن است.
وی با اشاره به برخی پروژه های عمرانی در حال اجرا از مصوبات سفر رئیس جمهوری افزود : تکمیل راه آهن و آزادراه قزوین رشت - قزوین، تکمیل بیمارستان های در حال احداث استان، احداث 11 سد لاستیکی، احیای رودخانه های زردجوب و گوهررود و تکمیل کتابخانه و تالار مرکزی رشت بخشی از مصوبات در حوزه عمرانی هستند.
استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت شتاب در اجرای پروژه راه آهن خاطرنشان کرد: شرکت توسعه زیرساخت راه های کشور درخصوص پروژه راه آهن و تکمیل آزادراه قزوین - رشت باید پیگیری بیشتری انجام دهد.
وی درخصوص پروژه های سرمایه گذاری در طرح های ساخت هتل و مجموعه گردشگری نیز گفت: در این پروژه ها تلاش شود تا از سرمایه گذاران با سابقه استفاده شود تا با حضور آنان در جذب تورهای گردشگری داخلی و خارجی ، گام موثری برداشته شود.
نجفی همچنین به فرصت ها و ظرفیت های موجود در مجموعه بنیاد مستضعفان اشاره و اضافه کرد: این فرصت ها باید توسط جهاد کشاورزی استان درخصوص اجرایی کردن طرح ها پیگیری شود.
وی عمده مشکلات خشکسالی استان را در ورود آب های سطحی به دریا دانست و بیان کرد: مهار بخش زیادی از این آب های سطحی ، باید از طریق احداث سدهای لاستیکی انجام شود.
استاندار گیلان از آبگیری یکی از سدهای لاستیکی مصوب سفر رئیس جمهوری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بهره برداری از این طرح، فرصت خوبی است تا تحقق اهداف این سدها مشخص شود و در صورت نتیجه گیری، علاوه بر 11 سد مذکور، باید در اجرایی کردن سدهای مطالعه شده دیگر نیز اقدام شود.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، بیست و ششم و بیست و هفتم فروردین ماه امسال، در پانزدهمین سفر استانی به گیلان آمدند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil