جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت و درمان برای برخورد با تخلفات غذایی و حفظ سلامت مردم، اظهار کرد: اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون قابل قبول بوده و سیاست شفاف و مثبت این وزارتخانه باید به حوزه‌ها و بخش‌های دیگر نیز تسری پیدا کند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حوزه غذا و دارو، افزود: در حال حاضر این حوزه محور سلامت مردم بوده و به طور حتم در بحث شفاف‌سازی‌ها و برخورد با متخلفان تولیدات محصولات غذایی وزارت بهداشت بسیار موفق عمل کرده است.

قربانی با تاکید بر اینکه در برخورد با متخلفان تولیدات مواد غذایی، نیازمند به‌روز کردن قوانین هستیم، گفت: به نظر می‌رسد نوع برخوردها و جریمه‌ها با متخلفان تولید کننده مواد غذایی مناسب نبوده که در این بخش قوه قضاییه و مجلس نیز باید وارد عمل شوند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در برخی بخش‌های وزارت بهداشت نیاز به قانونگذاری و تصویب یک قانون جدید بوده و یا حتی نیاز به تشدید مجازات است، پیشنهاد می‌شود که مسئولان وزارت بهداشت موارد را به مجلس اعلام کنند تا قوه مقننه بتواند از بعد حمایتی در جهت تصویب قوانین وارد عمل شود؛ زیرا هرچه این اراده در وزارت بهداشت برای شفاف‌سازی و برخورد با متخلفان باشد، اما پشتیبانی قانونی وجود نداشته باشد، مشکلات به درستی حل نمی‌شود.

نماینده مردم آستانه در مجلس، با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از وزارت بهداشت در انجام وظایف برای نظارت بر تولیدات مواد غذایی حمایت می‌کند، تصریح کرد: همانطور که پیشتر یک بار تصمیم به ایجاد تحول در بخش درمان گرفته شد، باید بخش پیشگیری و تولیدات غذایی سلامت محور نیز سامان داده شود.

وی در خصوص نقش رتبه‌بندی صاحبان صنایع، گفت: به طور حتم باید دستگاه‌های دیگر مانند سازمان استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز همکاری کنند زیرا در این بخش همه وظایف و مسئولیت‌ها متوجه وزارت بهداشت نیست بلکه باید با همکاری نهادها و سازمان‌های دیگر صنایع را رتبه بندی کرده و نظارت بیشتری بر تولیدات داشت.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil