شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :سردار غلامعلی حیدری  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل مصون‌سازی کشور را به عهده دارد اظهار کرد: قرارگاه سایبری در کشور و استان‌ها تشکیل شده است.

وی به تهدیدهای زیستی اشاره کرد و افزود: در بخش تهدیدهای زیستی قرارگاه زیستی شفأ در کشور و استان‌ها تشکیل شده و استانداران فرماندهان این قرارگاه هستند.

حیدری با بیان اینکه قرارگاه پرتویی در استان‌های هسته‌ای کشور به ریاست استانداران تشکیل شده است، تصریح کرد: قرارگاه‌های پدافند غیرعامل مردم‌محور و کالبدی از جمله برنامه‌هایی است که در راستای مصون‌سازی دنبال می‌کنیم.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: هشتم آبان ماه سال 89 سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و به این مناسبت سالانه هفته پدافند غیرعامل در کشور برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری هفته پدافند غیرعامل را فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن اطلاع‌رسانی خواند و بیان کرد: سالانه اقدام‌هایی که دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها در بحث پدافند غیرعامل انجام می‌دهند در هفته مذکور اطلاع‌رسانی می‌شود.

حیدری، چهارم تا دهم آبان ماه امسال را هفته پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: تاکنون 22 سند پدافند غیرعامل در بخش‌های زیستی، سایبری و ... در کشور تدوین شده است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه برخی از سندهای پدافند غیرعامل در استان‌ها بومی‌سازی شده است، یادآور شد: ماده 215 برنامه پنجم توسعه کشور به پدافند غیرعامل اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه یک بند از قانون برنامه بودجه سال 94 به پدافند غیرعامل اختصاص داده شده است، اظهار کرد: نیم تا دو درصد از اعتبارات تملک‌دارایی دستگاه‌ها باید به پدافند غیرعامل اختصاص داده شود.

حیدری به تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در تمام وزارتخانه‌ها به ریاست وزرا اشاره کرد و افزود: کمیته پدافند غیرعامل در استان‌ها به ریاست استانداران و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل آموزش، فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی را از اولویت‌های اصلی پدافند غیرعامل خواند و بیان کرد: پدافند غیرعامل به مدیران، کارشناسان و مردم آموزش داده می‌شود.

وی از فارغ‌التحصیلی یک‌هزار و 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: روند مذکور ادامه پیدا می‌کند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil