چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمدعلی نجفی در دیدار با خانواده های جان باختگان منا در لنگرود، با اشاره به بی تدبیری دولت عربستان در برگزاری مناسک حج امسال خاطر نشان کرد : مصیبت وارده به شما ، مصیبتی بزرگ و دلخراش است که صبر و بردباری می طلبد و خداوند متعال به این صبر و تحمل شما پاداش عنایت خواهد فرمود.
وی با اشاره به تشکیل ستاد رسیدگی به امور جان باختگان حادثه منا در ساعات اولیه وقوع این حادثه افزود : دولت و ملت متأثر از وقوع این فاجعه هستند و تمام تلاش خود را به کار بستند تا از نگرانی خانواده های این عزیزان بکاهند.
نجفی با اشاره به اینکه دولت به دقت در حال پیگیری موشکافانه علت وقوع حادثه منا است، گفت: بخش حقوقی و دیپلماسی ریاست جمهوری و تمام بخش های مربوطه، تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا اصل ماجرا روشن و احقاق حق شود.
وی تصریح کرد : مسئولان را در غم خود شریک بدانید و ما در کنار شما هستیم و همانند شما مصیبت زده ایم .
وی با اشاره به سخنان قاطع و تأثیرگذار رهبر معظم انقلاب درخصوص انجام وظایف دولت عربستان در قبال حادثه دیدگان فاجعه منا و پیگیری های خوب رئیس جمهوری و مسئولان در این زمینه خاطرنشان کرد : تشییع باشکوه پیکر این عزیزان، حاکی از عشق و علاقه و ابراز همدردی دولت و ملت با خانواده های جان باختگان این حادثه است.
نجفی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا نهایت کمک و مساعدت به خانواده حادثه دیدگان صورت پذیرد، افزود : مسئولان باید به صورت مستمر از خانواده این عزیزان سرکشی کنند و هیچ عذر و کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.
براساس آمار حج و زیارت تعداد 25 نفر از کاروان گیلان در فاجعه منا جان خود را از دست داده اند و تاکنون سه نفر از حاجیان گیلانی مفقود هستند.
9 نفر از جان باختگان کاروان گیلان نیز از شهرستان های غرب استان مازندران هستند.
این دیدار به منظور بررسی وضعیت خانواده های حادثه دیدگان منا در شهرستان لنگرود واقع در شرق استا گیلان برگزار شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil