چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

این کارخانه اگر چه سال هاست تتمه مرکبات نامرغوب شهرستان رودسر را به افشره تبدیل میکند؛ گویا همچنان زیر پوستی با وجود این همه ارگان های نظارتی و برغم هشدارهای زیست محیطی ، پسماند موجود را در مزارع برنج مردم منطقه رها سازی می کند.
اگر چه شنیده ها حکایت دارد اخطارهای محیط زیست شهرستان رودسر همواره با پشتیبانی عناصری از برخی ارگان های دیگر ، سدی در برخورد قانونی با مدیریت این کارخانه بوده است ، با این وجود در چند روز گذشته رها سازی محموله ای از پسماند کارخانه در مزارع برنج کمربندی شهر کلاچای خبر ساز شده است.
در این بحبوحه که به نظر میرسد تنها نماینده جهاد کشاورزی شهرستان رودسر هنوز متقاعد به خلافکاری این واحد تولیدی نشده است ؛ همه ی ارگان های تاثیر گذار منطقه شامل شهرداری محیط زیست و دادگستری از پیشینه این گونه کارکردهای غیر قانونی اطلاع داشته و در مورد اخیر نیز در محل وقوع جرم حضور یافته اند.
اینکه شب هنگام محموله ای در مزارع رها سازی شود و پسماند این مواد نیز موجود باشد ، خود بیانگر جرم بوده و با توجه به پیشینه تخلف های کارخانه لازم است برخورد قانونی هم انجام بشود .
 البته این هراس در بین مردم منطقه وجود دارد که نفوذ این گونه سرمایه داران در ساختار مدیریت های کلان استان و کشور ،همواره از مهمترین موانع برخورد قانونی بوده و شاید این بار هم چنگال عدالت تیزی لازم را نداشته باشد.
هر چه که هست امیدواریم دولت مدعی فساد ستیزی دست و پای کارگزارانی را که دلشان به پول و پله برخی سرمایه داران بند است را قطع کرده و با برقراری امنیت روانی در جامعه در سال تولید با مشارکت مردم؛  زمینه ساز شکوفایی در اقتصاد کشورمان بشود.

 

 

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil