پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :امیر دریادار افشین رضایی حداد در حاشیه اعزام ناوگروه صلح و دوستی ایران به روسیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تامین امنیت نیاز به نیروهای مقتدر داریم و نیروی دریایی در همین راستا ناوگان خود را به تجهیزات روز مجهز کرده است.
وی خاطرنشان کرد : ناوشکن دماوند تنها شناور موجود در دریای خزر با امکان نشست و برخاست بالگرد و مجهز به جدیدترین تجهیزات دریایی است .
فرمانده ناوگان شمال در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایرنا که آیا ناوگروه اعزامی تمرین مشترکی نیز خواهد داشت، گفت : با توجه به این که در بازدید ناوگروه روسی، تمرین دریایی مشترک داشتیم، در صورت درخواست آماده انجام این تمرین دریایی مشترک هستیم.
وی در خصوص نوع ارتباط نیروی دریایی ایران با نیروی دریایی کشورهای حاشیه خزر اظهار کرد: بهترین ارتباط را با نیروهای دریایی کشورهای پیرامون خزر داریم و در دریا بین شناورهای ما و آنها ، تماس های دوستانه ای رد و بدل می شود.
امیر رضایی حداد در مورد ادامه تداوم این گونه سفرها پاسخ داد: این گونه بازدیدها قطعا در برنامه های ما هست و منتظر هستیم که بازدیدهای متقابلی از سوی نیروی دریایی کشورهای همسایه خزر داشته باشیم.
وی درباره نقش آموزشی منطقه چهارم نیروی دریایی گفت: یکی از ارکان مهم هر سازمانی به ویژه سازمان های تخصصی همچون نیروی دریایی، آموزش است و ما نیز در تمام ماموریت هایمان نیم نگاهی به آموزش داریم.
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی تاکید کرد: اگر آموزش ها صحیح ، کاربردی و مستمر باشد؛ قطعا در ماموریت خود موفق می شویم.
وی در ادامه در زمینه توجه نیروی دریایی به مسائل زیست محیطی اظهار کرد: نیروی دریایی به دلیل حضور مستمر در دریا و توانمندی های خاص فعالیت در دریا در تمام کشورها به جز تامین امنیت، اقدامات دیگری از جمله بحث کنترل محیط زیست و همچنین تجسس و نجات را انجام می دهد .
امیر رضایی حداد گفت: با توجه به امکان فرود بالگرد بر ناوشکن دماوند، این ناوشکن می تواند بخش وسیعی از دریا را تحت پوشش کنترل محیط زیستی و بحث ایمنی و تجسس و نجات قرار دهد.
وی تصریح کرد : بخشی از فعالیت های نیروی دریایی در کنار ماموریت اصلی، ارتقای مراودات فرهنگی است و حضور در دیگر کشورها علاوه بر آشنایی بیشتر ما با فرهنگ و سنن مختلف ، آنها را نیز با سنت ها و فرهنگ ایرانی آشنا می سازد و می تواند در ارتقای شناخت کشورها با فرهنگ های دیگر موثر باشد.
ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن دماوند و دو فروند ناو موشک انداز پیکان و جوشن و بیش از 200 نفر از پرسنل نیروی دریایی ، بندرگاه انزلی را به مقصد بندر آستراخان روسیه ترک کرد.
این دومین سفر ناوگروه ایران به روسیه است؛ تیرماه سال 92 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آستراخان روسیه سفرکرده بود.
همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون سه بار طی سال های 86 ، 93 و مردادماه امسال با هدف تحکیم روابط دوستانه و توسعه تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.
منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در شهرستان انزلی واقع در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil