پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

 

 کشاورزان شهرستان ماسال 90 هزار راس دام سبک و 40 هزار راس دام سنگین دارند و این در حالی است که کمتر از  10 هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار دارد.  

 علی حیدرزاده گفت: 7 هزار هکتار زمین شالیزاری در شهرستان ماسال وجود دارد و ۱۲۰۰ هکتار زمین شالیزاری تحت پوشش بیمه قرار دارد و مهم‌ترین موضوع در این  نشست آسیب‌شناسی عدم استقبال کشاورزان از بیمه کشاورزی است.  

وی افزود: تعداد بیمه‌گر فعال در منطقه، بازاریابی و فروش انواع بیمه‌نامه، بررسی عملکرد دستگاه‌های متولی و تشکل‌های بخش کشاورزی و به طور کلی سازمان‌های همکار در بخش بیمه‌گری محصولات باید مورد بررسی قرار گیرد.  

حیدرزاده گفت: بیمه کشاورزی نوعی استراتژی است که به موجب آن محصولات کشاورزی در مقابل خطرات کشاورزی و بیماری‌های نباتی و حوادثی مانند آتش‌‍سوزی مورد تضمین قرار می‌گیرد و خسارت مالی وارده به کشاورز بیمه‌گذار تا میزان موردتعهد بیمه‌گر جبران می‌شود و از جمله فواید بالقوه بیمه محصولات کشاورزی می‌توان به مواردی از قبیل افزایش درآمد کشاورزان، جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه روستاییان، افزایش پذیرش تکنولوژی پیشرفته، اشاعه روش‌های نوین زراعی و دامی، ایجاد امنیت اقتصادی برای تولید و سرمایه‌گذاری اشاره کرد

. گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از بیمه استان، تعاونی دامداران شهرستان، نماینده نظام مهندسی کشاورزی شهرستان و همکاران جهاد کشاورزی شهرستان ماسال حضور داشتند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil