پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :دکتر تامینی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه در بحث تحول نظام سلامت رضایت مندی حاصل شد، اظهار کرد: با توجه به سه دهه حضور در بهداشت و درمان لازم می دانم اعلام کنم یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید، توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند بیمار هیچ رنجی به غیر از رنج بیماری نباید داشته باشد و این امر با اجطرایی شدن نظام تحول سلامت تحقق یافته و مزین شده است.

وی افزود: این چهارمرحله ای که در نظام تحول سلامت تعریف شده است، همزمان اجرا شد و به این شکل نبوده است که یک مرحله تمام شود و سایر مراحل شروع شود بلکه همزمان اجرایی شده و یکی از آن مراحل آموزش بوده که از سایر مراحل جدا نبوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به چالش های نمایندگان در دوره هشتم، تصریح کرد: در دوره هشتم بیشترین چالش ها مربوط به مراجعات مردم در بحث حوزه سلامت و بیماری بود که می توان از تهیه سرنگ تا انژیو و سایر موارد که همگی مردم باچالش مواجه بوده اندنام برد.

دکترتامینی درادامه ضمن تقدیر از عملکرد وزیر بهداشت افزود:خوشبختانه با جمیع بحث ها در نظام تحول سلامت گام های خوبی برداشته شد و رضایت مندی مردم حاصل شده است و جا دارد از همه عزیزان در مجلس تا وزیر محترم بهداشت تقدیر شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا رضایت مندی برای مردم حاصل شده است یا خیر،خاطرنشان کرد: در بحث رضایت مندی از طرف کمیسیون بهداشت و درمان جا دارد اعلام کنم که رضایت مندی بسیار خوبی حاصل شده است چراکه با توجه به امار ده میلیون مراجعه مردم در حوزه سلامت توانستیم کمک های خوبی در تمامی هزینه های بیماران از جمله تهیه پروتز و استندهای قلب و سایرهزینه ها به مردم عزیز کمک رسانی قابل توجهی ارایه شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با یادآوری کمبود نیروهای پرستار، گفت: با توجه به کمبود بیش از یکصد و شصت هزار نیروی مورد نیاز پرستار در بخش های مختلف درمانی و اینکه خلا این نیازمندی باکادر درمانی فعلی درحال انجام خدمت است برای افزایش انگیزه کاری باید به پرداختی ها و افزایش انگیزه و رضایت مندی انان توجه شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil