جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم  گفت: مرحله نخست طرح سطح بندی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به پایان رسیده و 25درصد کانون ها در این مرحله ضعیف ارزیابی شده اند.
وی اظهار کرد: پایش و سطح بندی کانون ها در راستای رشد و ارتقای کمی و کیفی کانون ها انجام می شود؛ که دو مولفه مبنایی و کارآمدی بودن آنها بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دو اصل حاکم بر برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد است.
وی، با بیان اینکه پس از پایان طرح پایش، کانون ها بر اساس درجه خود، سرانه دریافت می کنند، افزود: سرانه اعتبار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان 20میلیارد ریال است.
حجت الاسلام پورابراهیم افزود: مرحله نخست طرح سطح بندی کانون ها از اواخر مرداد ماه آغاز و در مهرماه به پایان رسیده است.
وی با اشاره به عوامل موثر در طرح سطح بندی کانون ها اظهارکرد: تعداد اعضای کانون، داشتن امام جماعت و میزان فعالیت و نقش آفرینی در امور فرهنگی مسجد، فعالیت های آموزشی شامل فعالیت های علمی، درسی، مهارتی و معرفتی، فعالیت های کتابخانه ایی شامل داشتن کتابخانه، کتابدار و مسابقات کتابخوانی و داشتن خانه نور و میزان فعالیت کانون ها در این طرح از جمله شاخص های سطح بندی کانون ها بوده است.
وی اضافه کرد: براساس ارزیابی یادشده، 25درصد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان حایز رتبه برتر 50درصد بالاتر از متوسط و 25 درصد ضعیف ارزیابی شده است.
به گفته وی، فعالیت در فضای مجازی ( طراحی وبلاگ و سایت اختصاصی ، آموزش های مجازی، خانه دیجیتال)، تولیدات فرهنگی و هنری(پژوهش، نشریه تجربی، نرم افزاری، فیلم، انیمیشن و بازی های رایانه ای و انتشار کتاب)، تعامل کانون با مدرسه و خانواده و اعضا، خلاقیت و نوآوری در کانون، کارآفرینی فرهنگی و جذب امکانات و مشارکت های مردمی از دیگر موارد دخیل در سطح بندی کانون هاست.
حجت الاسلام پورابراهیم تاکید کرد: کانون هایی که اعتراض دارند می توانند طی یک هفته اطلاعات خود را همراه با مستندات به دبیرخانه اعلام تا آخرین تغییرات انجام پذیرد و درجه کانون خود را ارتقا دهند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil