جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :دکتر لاریجانی   در شورای اداری گیلان با اشاره به بیان توانمندی‌ها و مشکلات گیلان از سوی استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت : گیلان زمینه‌های خوب و سازنده‌ای برای توسعه دارد اما چون گاهی از آن به خوبی استفاده نشد همین ظرفیت‌ها به مشکلات تبدیل شده است.

دکتر لاریجانی خاطر نشان کرد : علاوه بر توجه به بخش کشاورزی باید به بعد صنعتی و گردشگری نیز توجه داشته باشیم تا توانمند‌های گیلان شکوفا شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به رعایت مسائل زیست محیطی در توسعه‌ی گیلان گفت : محصولات کشاورزی همچون برنج و چای برای کشور با اهمیت است اما اگر می‌خواهیم گیلان روی پای خود بایستد فقط از طریق کشاورزی نمی‌شود.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه باید به مزیت‌های گیلان در برنامه ششم توسعه توجه شود با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت افزود : شناخت مناسب از شرایط، قدم برداشتن با امیدواری، برنامه محوری و بهره‌گیری همه جانبه از توان بخش خصوصی چهار شرط مهم برای توسعه‌ی استان و رونق اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مجلس در قانون بودجه به دولت اجازه داده است تا طرح‌های عمرانی خود را به بخش خصوصی واگذار کند گفت : دولت باید انگیزه‌ی لازم را در این واگذاری‌ها برای بخش خصوصی ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان گفت : با تدبیری که در کشور تحت نظر رهبر معظم انقلاب انجام شد شیطنیت‌های 10 و 12 ساله علیه کشور به سرانجام رسید.

وی گفت : نظام با چشم باز این راه را انتخاب کرده است و یک ستاد قوی باید با همکاری شورای عالی امنیت ملی تمهیدات اجرای برجام و رفع تحریم‌ها را پیگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت رسیدن به اهداف سند چشم انداز گفت : مهم ترین اولویت کنونی کشور داشتن وضعیت اقتصادی پویا و پرتحرک برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز است .

دکتر علی لاریجانی افزود  : با تصمیم داهیانه نظام هم دانش هسته‌ای مورد نیاز کشور حفظ شد و هم در بخش اقتصادی فضای جدیدی با لغو تحریم ها بوجود می آید.

وی گفت : با شرایط جدید و ورود سرمایه گذاری های خارجی طرح های عمرانی همچون راه آهن گیلان در زمان کوتاه تری به بهره برداری می رسد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil