پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی  در یادواره سرداران، فرماندهان و 444 شهید والامقام نیروی انتظامی استان گیلان، 38 شهید فرماندهی انتظامی شهرستان لنگرود و یادبود سردار شهید حسین همدانی که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: با این توافق، دانش هسته‌ای در ابعاد مختلف باقی می‌ماند و در این راه، مسئولان زحمات زیادی کشیدند تا این تواق تثبیت شود.

وی با یادآوری مصاف جدی ایران در صحنه بین‌الملل با کشورهای غربی، افزود : 12 سال با غرب درگیر بودیم و آنها هیچ وقت حاضر نبودند بر اساس ضوابط بین‌المللی، حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و از در زور، وارد می‌شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مذاکرات متعددی در این مدت انجام شد، اما باز هم آنها نمی‌خواستند حقوق ملت ایران را تامین کنند و فقط با زبان زور، سخن می‌گفتند.

وی با بیان اینکه ما چاره‌ای جز استقامت نداشتیم، گفت: با همین استقامت توانستیم فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را به جایی مطلوب برسانیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال ایجاد بلوا و سر و صدا بودند تا جلوی پیشرفت کشور را سد کنند اما ما ایستادگی کردیم و این ایستادگی، جواب داد.

وی نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه را پررنگ و برجسته خواند و افزود: با هدایت‌های معظم‌له، ایستادگی کردیم و تصمیم دقیقی گرفته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دولت‌های غربی هزینه‌های زیادی برای ما ایجاد کردند، ادامه داد: آنها ما را تحریم کردند، فشار آوردند و خیلی از اتهاماتی که زدند، بلوف بود، ولی ما مقاومت کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایران اسلامی از ظرفیت‌های خوبی در فناوری هسته‌ای برخوردار است و طی دو سال مذاکره اخیر، آنها فهمیدند که با فشار، تهدید و تحریم نمی‌توانند جلوی پیشرفت هسته‌ای ایران را بگیرند.

لاریجانی تصریح کرد: آنها به مذاکره روی آوردند و ما هم مذاکره را ترک نکردیم و توانستیم تحریم‌ها را از سر ملت ایران برداریم و دانش هسته‌ای خود را تثبیت کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه گام بلندی برداشته که تبدیل به توافق شد، گفت: در این راه، زحمات زیادی کشیده شد، اما همچنان شیطنت‌هایی وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر طرف مقابل، تحریم‌ها را لغو نکند و به بهانه‌هایی، تحریم‌ها را احیا کند؛ همکاری ما متوقف خواهد شد و اگر فکر می‌کنند می‌توانند در وسط کار دغل‌کاری کنند، مجلس به این موضوع ورود می‌کند.

وی با ابراز امیدواری اینکه پس از این، فضای باز اقتصادی را در کشور شاهد باشیم، از شورای نگهبان قانون اساسی نیز برای تایید طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، قدردانی کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیستم دفاعی کشور تعطیل‌بردار نیست، گفت: فعالیت‌های دفاعی ایران اسلامی در هیچ شرایطی، محدود نخواهد شد. شورای عالی امنیت ملی کشور نیز به این موضوع، نظارتی کامل دارد.

وی همچنین به شرایط منطقه اشاره و اضافه کرد: شرایط منطقه، شرایطی حساس و پرتلاطم است و در 70 - 80 سال گذشته، تا به این اندازه، بحران در منطقه نداشته‌ایم.

رئیس مجلس با بیان اینکه اکثر کشورهای منطقه دچار بحران امنیتی هستند، ادامه داد : گاهی برخی فکر می‌کنند می‌توانند مشکلی برای دیگران ایجاد کنند، اما این سم مهلک به آنها نیز نفوذ می‌کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، با حساسیت ویژه‌ای شرایط منطقه را دنبال می‌کند.

وی مهمترین موضوع حال حاضر کشور را مسائل اقتصادی عنوان و بیان کرد: ما وارد فاز جدیدی شده‌ایم و دریچه‌هایی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور گشوده شده است لذا مسئولان باید برای حل مشکلات، یکدل و همزبان باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با چالش‌هایی از لحاظ اقتصادی مواجه هستیم، گفت: در بخش تولید، لطمه‌هایی خورده‌ایم و از این حیث، شرایط خوبی نداریم و باید حرکتی جهش‌وار در این زمینه صورت گیرد.

وی همچنین از اختصاص 500 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آب‌رسانی به روستاهای کشور خبر داد و افزود: برای چایکاران و برنج‌کاران نیز مصوبات مهمی در بودجه کشور لحاظ شده است.

لاریجانی یادآور شد: اگر سربلندی کشور را می‌خواهیم ، باید بنیه اقتصادی درونی را تقویت کنیم، چراکه اگر ضعیف باشیم، نمی‌توانیم به آرمان‌های بلندی که به دنبال آنها هستیم، برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه سخنان خود، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی، عنوان کرد: ناجا با مردم و برای مردم زندگی می‌کند و در شرایط سخت، با مردم و در کنار مردم است و در برخورد با اشرار نیز، جان خود را فدا می‌کند. این روحیه مجاهدت و شهادت‌طلبی، باعث پویایی و بالندگی ناجا شده و توانسته‌اند به خوبی از حریم امنیت کشور حراست کنند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil