پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

 

 بی گمان در فرایند حذف و نابودی یک نگاه ، یک شیوه گفتمان ، یک جهانبینی و حتی یک احساس انسان  باید توجه عمیقی در شیوه رفتاری افراد آن جامعه و آن جهانبینی از ماهها و سال ها پیش داشت.

باید توجه کرد که در این سال ها گفتمان مدیران و شاکله های فرهنگی جامعه و بانیان ادب آموزی آن در بزنگاههای تاریخی از چگونه راهبردی سود می برده که سبب این ژرفا و دریافت عمیق فرد و جامعه از این شیوه کارکردی شده است.

اینکه دم دستی ترین کاررادرهنگامه بحران انجام دهیم و با حذف یک رخداد اجتماعی و پدیده فرهنگی مهاجم، آن هجوم را بدشگون بدانیم و فکر کنیم بهترین راهکار در حذف آن پدیده خواهد بود، بواقع این بدترین دوراندیشی یک ساختار کلان فرهنگی است .

سخن از بی تی اس است گروه هنری ای در کره جنوبی که گفته می شود افرادی همجنس گرا هستند وچون کارکرد این گروه با فرهنگ و دین و آیین ما همخوانی ندارد، پس باید با آنان به شیوه ای سختگیرانه برخورد کرد .

ومی دانیم که فرزندان کشور کره جنوبی نیم قرن پیش با توجه به اقتصاد پویای ایران پیش از انقلاب هزاران کارگردرایران داشتند و از اقتصاد پویای کشورمان بهره می بردند تا زندگی بهتری داشته باشند.

 و اینکه امروز با چه سیاستی توانستند حدافل 50 سال از ما پیشی بگیرند، را باید در همان شیوه ی گفتمانی و راهبرد سیاسی و اجتماعی مدیرانی در آن کشورجستجو کرد که آراسته به علوم روانشناختی و دانش اجتماعی بوده اند.

آن چیزی که اکنون به آن می پردازیم این است که نباید با هر پدیده مهاجمی نگاه حذفی داشته و این حذف را به پایین ترین سطح بکشانیم و ندانیم مثلا بستن صفحه کاربران نوجوان و جوان تولید کننده کالا و صنایع دستی که آرم گروه بی تی اس را در آن داشته است به چه اندازه بر روح و روان آنان بیشتر از نهادینه شدن ارزش های اخلاقی تاثیر منفی خواهد گذاشت .

باید بدانیم که این گروه هنری در دنیا نزدیک به صدهای میلیون نفر دنبال کننده دارد و در ایران میلیونها جوان با آن دمساز هستند وپس بهترین کارکرد آن بوده و هست که کار روانشناختی را پیش تر از حذف موردی در دستور کارقراردهیم و بواقع  نوشداروی پس از مرگ نباشیم .

این که همواره در انجام کارهای پیشگیرانه و هدایتگر بسیار دیر اقدام می کنیم، سبب شده برخوردهای ما همواره به حذف افراد ، نگرش ها  و یا اعمال جریمه های مالی و تنیبه و زندان بیانجامد ، در حالی که اگر کمی پیشتر در آغازین روزهای بروز هر پدیده ای وارد کارزار می شدیم شاید چنین بحرانی فرهنگی ای را شاهد نبودیم .

از آن سو بادید بانیم که اگر جاذبه های فرهنگی دیرین یک ملت تنواند جای خود را در بین نوجوانان و جوانان باز کند ، بی گمان ناچار خواهیم شد هر روز و ماه و سال سنگر های دیگری را به فرهنگ مهاجم بسپاریم و بواقع بدون هر جنگ و چالشی دست تسلیم بالا ببریم .

البته که جهانبینی پذیرش یک نیروی مهاجم و داشتن مثلا چندین پایگاه نظامی یک قدرت تمامیت خواه درکشور کره و اینکه فساد اخلاقی و ترویج همجنس بازی و همجنس گرایی بنام دموکراسی و بسیاری از پدیده های نوظهوردر این کشور روند روبه رشد داشته و آیین و سننن مردم کره را درهم شکسته است، نیز باید برای جوانان بازآفرینی شود.

در این بازآفرینی است که جوانان ما می توانند با گزینش گری مناسب توسعه را با حفظ آیین و سنت های دیرین یک کشور تاریخ ساز در هم آمیزند و به داشته های خود نیز افتخار کنند .

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil