پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

 با پیشنهاد مدیر کل ورزش و جوانان و موفقت استاندار اولین مکان برگزاری بازیهای کشتی گیل مردی در مجموعه ورزشی سردار جنگل احداث میشود .

فردین معصومی رییس انجمن کشتی گیل مردی با ابراز مسرت از این اقدام ارزشمند عالیترین مدیران اجرایی  استان بر ضروت احداث مکان برگزاری کشتی گیل مردی در سراسر استان گیلان تاکید کرد و گفت : تلاش های گسترده ای را برای جهانی کردن این رشته شورانگیز وپرطرفدار آغاز کرده ایم و احداث اولین گود کشتی گیل مردی در مرکز استان میتواند فرایند توسعه و معرفی بیش از پیش گشتی گیل مردی را شتاب بخشد .

 وی با بیان اینکه کشتی گیل مردی در استان های گیلان و مازنداران از علاقه مندان پرشماری برخوردار است یادآورشد :  برگزاری مسابقات ورزشی در مکان هایی که از امکانات رفاهی مناسبی برای تماشاگران برخوردار باشد ،یکی از شاخصه های توسعه بوده و اگر که میخواهیم کشتی گیل مردی در کشور و جهان شناسانده شود باید با ایجاد دهها مکان برگزاری این بازیها در سطح استان گیلان و مازندارن بر جاذبه های گردشگری هم توجه داشته باشیم .  

 وی ورزش را صنعتی پویا و ارزآور و هم راستای توسعه اقتصادی دانست و تاکید کرد : کشتی کیل مردی که بر خلاف بسیاری از مسابقات ورزشی در شب ها برگزار میشود ،و در هر شب نیزبیش از 5 هزار نفر به تماشای آن میپردازند، این توانایی را دارد که در کنار بازیهای بومی و محلی در جذب گردشگر داخلی و خارجی بویژه درفصل تابستان نقش آفرینی کند.

 کشتی گیل مردی یک آیین و بازی دیرپای استان های شمالی کشورمان است که قزن هاسست بویژه در فصل تابستان و هنگامه درو برنج در مزارع برگزار میشده  است .       

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil