پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

تا بوده از آغاز  مسئولیت مان در نظام مردم سالار بدوراز حیله و نیرنگ کوشش کرده ایم و البته کم هم نادانی و ناتوانی خود در مدیریت را در پستوی ژست های فن آورانه و برنامه محور پنهان نکرده ایم .
کم نبوده که دانسته در جاهایی پروژه هایی را کلنگ زدیم که یا اساسا قرار نبوده اعتباری برای ساختش تخصیص یابد و یا پس از ساخت فهمیدیم اشتباه بوده و یا کم هم نبوده که اعتباری را با رانت و باندبازی از مرکز ولایتمداری گرفتیم که دلخوشکنک مردم آن شهر باشد و نگاه دور اندیشانه ای بر آن نبوده و نهایت اینکه به تاسیس سالن ۶ هزار نفره پس از ۲۱ سال انجامیده است!.
 یا اینکه در جاهایی پروژه های عمرانی ای  ساختیم که اکنون سال هاست انباری و متروکه ای بیش نیست ؛اما تا بخواهی بازدید کردیم و تاکید کردیم که چنین خواهیم کرد و آنچنان خواهد شد و دانستیم که نخواهد شد و شد زباله سروان با ۹۰ متر ارتفاع از سطح زمین  البته که در حضور بی اثر صدها نماینده مجلس و دهها استاندار و دهها فرماندار و شورای شهر در سال های مدید .
 این کم کاری ها ی ما که بیراهه ای بیش نبوده و  بوده جز بازدید های آبکی و رزومه سازی، کارکردی که کنون بلایی بر سر مردمان آورده است که هر روز بر طبقات فرودست و ضعیف جامعه افزوده شده واما هنوز مرغ این مدیران رزومه ساز دمدمی مزاج یک پای دارد و همچنان بر کارهای روزمرگی خود پای می فشرند که بروند بازدید کنند و بازدید و بازدید !!.
یا اینکه آنجا در میان مگس و تعفن زباله ها نشست های تخصصی برپای دارند تا باز هم به شیوه ا ی نو آورانه  مردم رادوباره و چند باره به این باور برسانند که دارند به جاهای خوب خادمی و نوکری آحاد جامعه نزدیک میشوند !.
 این مدیران براین باورند که در این سال ها کم از این کارهای دم دستی نکرده اند و گاه برای اینکه مراقب فرماندار خودگماشته و معتمد خود باشند دزدکی رفته اند تا مچ گیری کنند و البته که این همه هم با هدف شتاب بخشی در آبادانی  و صد البته تفهیم مردم که ما جان مان را برای خدمت به مردم کف دست گرفته ایم ،بوده و خواهد بود !!. 
جان کنش کردیم تا بگوییم این بازدید های مداوم در هنگامه ی بی پولی دولت بهتر از نشستن در پشت میز مدیریت است و آن اینکه مردمی را در لحظاتی شاد میکنیم و  به گمان خود مرهمی بر زخم های کهنه شان باشیم . 
اینکه فساد عمق یافته را باور نداریم و اینکه باور نداریم که همه ی بلایای کشور از نابخردی مدیران کم بنیه و ناتوان و رزومه سازی چون ما بوده است  ؛اما باور داریم که به دین و آیین مردم خدشه وارد نکرده ایم و اگر هر از گاهی از میان مدیران دین باور چند تایی دزد سر گردنه شده اند شک نکنید آنها دین باور نبوده اند بلکه نفاق پیشه آنان بوده است.
البته یادمان باشد که این رزومه سازی های مدیران ارجمند آنوقتی کارسازتر خواهد بود که با جریان و باند سیاسی همسو باشد وبواقع گویا آن مهمی در این فرایند خادمی و نوکری  برایشان مهم نیست که یک پای آن مردم باشندو تنگناهای آنان!!.
تنگناهایی که نادیده گرفتن مداوم آن بند به یک شیر سماور است و بس !!.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil