پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

اینکه در پایداری زیست بوم استان مان علاوه بر نیاز به حفظ جنگل های هیرکانی و حفظ آب بویژه مدیریت بر چاه های غیر مجاز و نیز احیا و حفظ آب بندان ها احساس میشود وصد البته اجتناب ناپذیر است؛  شهرداری ها بویژه شهرداری رشت باید با پرهیز از چالش های بیهوده درون سازمانی و ایجاد تنش در شیوه مدیریت شهری برای آینده نزدیک برنامه ای هدفمند در حفظ ابزیان دو رودخانه رزجوب و گوهر رود داشته باشد .
دو رودخانه ای که اگرچه در ۴۳ سال کذشته بیش از ۶۰ نماینده مجلس و بیش از ۱۵ استاندار را به خود دیده و در کنار صدها شهردار و عضو شورای شهر ،همگی آب در هاون کوفتند تا با فریب افکارعمومی در قالب وعده های پوچ همچنان در قدرت بمانند؛اما گویا اکنون با حضور رییس جمهور و کاری نوآورانه و جهادی در آزاد سازی سواحل گیلان و کشور باید شاهد برطرف شدن الودگی های این رودخانه ها نیز باشیم.
 در این زمان است که مردم در پیرامون رود شاهد قایق های پایی و ماهی گیرانی خواهند بود که با قلاب به صید می پردازند.
 و با خلق چنین پدیده ای عجیب و نادر باید مدیریت شهری به شیوه ای عمل کند که این همه باشد و زیاده روی مردم در صید نباشد چرا که پس از نیم قرنی دوباره آب زلال هست و ماهی هست و صید .
 با این وجودبرای محکم کاری خوب است شهرداری با همکاری نیروی انتظامی اجازه ندهد سودجویان و زیاده خواهان شبانه تورهای ترال پهن کنند و با تنش در روند زاد آوری ماهیان مردم شادمان رشت را دوباره غمگین و فسرده کنند.
حالا شهر است و شهردار و شورایی که با خیالی آسوده بدور از تنش های سیاسی و اجتماعی در کنار رود باد به غبغب انداخته و از چنین شور و نشاطی حظ وافر میبرند و شهر میماند و شگفتانه ای که تاریخ آن را با یاد خواهد داشت.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil