جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :جواد ناصریان  در همایش توجیهی آموزشی منطقه‌ای ستاد انتخابات استانداری‌ها،فرمانداران و بخشداران استان‌های گیلان، قزوین و زنجان که در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد،اظهار کرد: کمیته مالی و پشتیبانی انتخابات از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات 160 میلیارد تومان منابع پیش بینی شده است،گفت: 25 میلیارد تومان از این بودجه مربوط به دستمزد مجریان برگزاری انتخابات سال 92 بوده که تامین و اردیبهشت ماه 94، پرداخت شد.

مسئول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور، تصریح کرد: دولت هیچگونه بدهی بابت دستمزد مجریان برگزاری انتخابات ندارد و اگر بدهی وجود دارد مربوط به حوزه‌هایی است که در بودجه انتخابات دیده نشده بود.

ناصریان با بیان اینکه انتخابات با بودجه 135 میلیارد تومانی باید در سال‌جاری برگزار شود،تصریح کرد: تاکنون 6 قرارداد برای خرید تجهیزات برگزاری انتخابات منعقد کردیم و این امر موجب ایجاد رقابت در کاهش قیمت‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه استانداری های کشور 28 هزار پرسنل دارند،گفت: برای تامین نیروی انسانی از ظرفیت استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری استفاده شود.

مسئول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور، با بیان اینکه قانونی و منابعی برای تامین پرسنل در انتخابات نداریم گفت: ستاد انتخابات استان ها برای جلوگیری از بروز مشکلات مالی این بخش از ظرفیت پرسنل استانداری ها و فرمانداری ها و همچنین بخشداری ها هستند.

ناصریان رعایت قوانین، مقررات و عدالت در پرداخت ها را اصل اساسی حاکم بر ستاد انتخابات کشور دانست و یادآور شد: منابع به صورت عادلانه و متناسب با بعد مسافت، عوامل اجرایی و ... میان حوزه‌های انتخاباتی تقسیم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه منابع و اعتبارات پیش بینی شده برای انتخابات باید در محل برگزاری انتخابات هزینه شود،گفت: منابعی که توزیع می شود فقط در حوزه انتخابات باید هزینه شود و خارج از محدود انتخابات استفاده نشود.

مسئول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه 80 درصد فرمانداران دارای سابقه کار در وزارت کشور هستند، گفت: برای تامین نیروی انسانی در برگزاری انتخابات باید از ظرفیت موجود استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها استفاده شود.

ناصریان در پایان با اشاره به دستور رئیس جمهور در شفا‌ سازی آرا و صندوق‌ها،خاطرنشان کرد: صندوق ها به گونه ای تعبیه شده که داخل آن بدون دیدن آرا قابل دید است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil