جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :اختتامیه جشنواره دوسالانه علمی – فرهنگی «حلقه» با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای ازدواج دانشجویی امروز، 15 مهر در سالن دکتر رحمدل مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

یونس رنجکش، سرپرست اداره‌کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان در این مراسم، با اشاره به مزایا و محدودیت‌های ازدواج، اظهار کرد: متاسفانه مقوله ازدواج در جامعه امروز ما چندان  وضعیت خوبی ندارد و اگر واقع‌گرایانه به این مسئله توجه کنیم، آسیب‌های ازدواج در قشر تحصیل‌کرده بیشتر است.

وی به تبیین چالش‌های مقوله ازدواج در حوزه اجتماعی پرداخت و گفت: نداشتن مهارت‌های زندگی یکی از مهمترین مولفه‌های عدم پایداری ازدواج در زوجین است. امروز از هر سه ازدواج، یکی به طلاق ختم می‌شود و نپذیرفتن این واقعیت تلخ، مشکلی را حل نمی‌کند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه عمدتا ازدواج‌های دانشجویی در معرض طلاق قرار دارند، خاطرنشان کرد: معیارهای انتخاب همسر در دوران دانشجویی بیشتر تحت تاثیر عواطف و وابستگی‌هاست و زوجین قادر به تحمل یکدیگر نیستند و با کوچک‌ترین نامهربانی، خواستار جدایی هستند لذا ازدواج‌های شکل گرفته عمر کوتاه‌تری نسبت به ازدواج‌های از روی شناخت کامل خواهند داشت. از دانشجویان انتظار داریم در همسرگزینی به همه معیارهای فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و دینی توجه کنند.

رنجکش با تصریح بر اینکه همایش‌های بررسی چالش‌ها و تهدیدات ازدواج می‌تواند نگاه کارشناسانه را به محیط‌های دانشگاهی وارد کند، یادآور شد: سبک زندگی تغییر کرده است و لذا برنامه‌ریزی‌ها باید متناسب با شرایط روز جامعه طراحی شود، زیرا با نگاه دیروز نمی‌توان نسل جوان را مدیریت کرد. وظیفه همه متولیان فرهنگی است تا آفت‌های زندگی مشترک را بشناسند و با زبان روز به تبیین آنها بپردازند.

سرپرست اداره‌کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان دنیای امروز را گرفتار روابط مجازی دانست و بیان کرد: خانواده به عنوان یک واقعیت، محور توسعه و استحکام اجتماعی است و اگر سنگ بنای این مهم را درست انتخاب نکنیم، تداوم این مسیر دور از انتظار است لذا والدین نباید از آموزش درون خانواده برای ارتقای مهارت فرزندان خود غافل شوند تا جوانان در نظام مقدس جمهوری اسلامی به زندگی متعالی برسند.

معصومه نیک‌کار، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی نیز در ابتدای مراسم، با بیان اینکه طرح ملی «حلقه» برای نخستین‌بار از سوی جهاددانشگاهی استان برگزار شد، ادامه داد: امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌هایی ضمن شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات ازدواج دانشجویی، زمینه‌های ازدواج آسان و پایدار را برای جوانان خصوصا قشر دانشگاهی فراهم کنیم.

 افتتاحیه جشنواره ملی «حلقه» مهرماه سال 93 برگزار شد و این همایش امروز، 15 مهر با معرفی زوج‌های منتخب از دستگاه‌های اجرایی و برگزیدگان بخش‌های مقاله، وبلاگ‌نویسی و خاطره به کار خود پایان داد.

جشنواره ملی «حلقه» از سوی جهاددانشگاهی استان گیلان و با همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، استانداری گیلان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره‌کل ورزش و جوانان، منطقه آزاد انزلی، شهرداری رشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در رشت برگزار شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil