پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

از آن سو این را میدانیم که شهردار برای اجرای پروژه های بزرگ نیاز به هماهنگی های بیشتر با اعضای شورا و گاه بخشدار و گاه نماینده مجلس و گاه فرماندار و گاه استاندار دارد تا برآیند این کنش مدیریتی بشود توسعه متوازن شهری.
شهر کلاچای از جمله ی نوادر شهرهای ساحلی کشور است که با گردشگری آمیخته است، پس برای این ویژگی مهم  شورا و شهرداران باید در مواجهه با چالش فرا روی توسعه یافتگی کارهای متفاوتی از خود بروز دهند.
حالا اینکه شما دهها سال بهسازی بازار هفتگی شهر را که گاه گردشگران خریدار از بومی ها بیشتر هستند رها کنید و هیچ طرح و برنامه ای برای آن نداشته باشید ،نشان از کم کاری ، ندانم کاری و هر چه که به ذهن تان برسد دارد.
اینکه بازار هفتگی شهر کلاچای به جهت مجاورت با ساحل حتی دیوار ساحلی بر آن سایه نینداخته، بواقع یک ویژگی در همه ی بازارهای هفتگی کشور است .
با این برجستگی منحصر بفرد دیگر نیازی نیست که شورا و شهردار بدنبال آبنما و کارهای عجیب و هزینه های غریب باشند ،که همین یکپارچه سازی تخت های فروشندگان و گشاد کردن خیابان های داخل بازار که اکنون به خواست بازاریان شکل و عرض نامناسبی دارد کاری ارزنده است .
  آنوقت اگر شد بستر رودخانه را بهسازی کنید وبا تعبیه دهها صندلی چون پیاده راه رشت در پیرامون رود برای آسودن مردم بهنگام‌ خرید اقدام کنید.
البته ناگفته پیداست که درخت کاری در داخل بازارچه هنگام آفتاب سوزان تابستان هم کمکی برای بازاری ها و خریداران است.
  در این همه تکاپوی خودخواسته اگر خواستید با هموار کردن بستر بازار به سمت دریا بر اهمیت این بازار هفتگی بی نظیر در کشور هم بیافزایید خوب است.
 و...اگر این همه را در برنامه ندارید لااقل کمی در هنگام باران و آفتاب سوزان در بازار راه بروید تا همدردی ای کرده باشید و این خود کاریست بسزا در فرایند توسعه!!!.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil