پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

امام جمعه رشت و راستگویی؟!
وقتی راستگو بودیم دیگر نیازی نیست کار دیگری بکنیم و همین یک کارمی شود کارستان.
حالا این انسان که گفته شده برترین آفرینش خداوندی است دیگربرای دست یازیدن به اهداف آرمانی اش  نیازی به واژه گانی چون صداقت و پاکدستی و پاکدامنی ندارد.
 چون انسان راستگو دیگرنمی تواندکار زشتی انجام دهد.
این بدان معنا و مفهوم است که اگر بجز راستگویی راهبرد دیگری پیشه مدیران و مردم باشد، آنوقت همه به شکلی پایمان در جایی می لنگد و این لنگ لنگان رفتن سبب آن می شود که نماینده ولی فقیه پس از سال های سال از گردشگران سایر استان ها بنام مصیبتی برای گیلان یاد کند.
نگرشی که بی گمان بسیار هم بجا و کارشناسانه است.
البته این راستگویی آنجا رنگ میبازد که سخن ایشان همه ی انچیزی نیست که باید میگفت.
او راست میگوید که گردشگر زیادی اش سیل است و ویرانی.
اما آیا سیلاب در جایی که مدیریت درست شود هدیه ای بزرگ برای زندگی بشر نیست ؟.
گیر کار اینجاست که امام جمعه رشت راست گفته ولی همه ی آنچه را باید نگفته، اونگفته که در این سال ها چه بلایی این مدیران ارزش مدار با باندبازی و رشوه خواهی بر سر ساختار فشل و حجیم و بی ثمرده اداری
 وزیست بوم استان مان آورده اند .
نگفته که چرا در استانی با این همه مواهب بی مانند خداوندی دارای یک برنامه ی مشخصی در فرایند توسعه نبوده و نیستیم . مثلا در استان آقای فلاحتی نماینده ولی فقیه پلی را میسازند و سپس متوجه میشوند اشتباه بوده و تخریبش میکنند یا در شهری کوچک یک پل روگذررا سال هاست در دست احداث دارند که به گفته استاندار وقت ونماینده وقت شهرستان جز حیف و میل ثروت ملی نیست .
در شهرستان های کوهستانی مان دهها پل ساخته شده با یک بارش تخریب شده اند و پل های ۶۰ سال پیش همچنان پابرجاهستند .
  برآیندی بدشگون در مدیریت جامعه که همواره آدرس اشتباه داده ایم و این جز فرسودگی جامعه و بالابردن هزینه های مردم در تورم های افسار گسیخته نبوده است.
در چنین روند وفرایند و برآیندی دیگرما نیازی به دشمن نداریم که از بس آدم بد در ساختارهای اداری داریم که خودخواسته تیشه به ریشه میزنیم که به قول خودمان پول بیشتر در بیاوریم و اعتبار بیشتر کسب کنیم .
این خیال که با رفتارهای مردم فریبانه نان حلال به خانه میبریم؛ بواقع زهر مار و راحت جان میبریم.
حالا اگر چه امام جمعه شهر رشت بدرستی گردشگران را بلای جان مردم و زیست بوم استان نام برده ولی نمی توانیم از یاد ببریم که ما سالهاست اسیر قوانین دست و پاگیر و رانت اداری وسوء استفاده کارگزاران در روند اداره کشور هستیم .محمد پور بی بالان

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil