پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403


خدا کنه مردم ما بینش فراخ تری در پای صندوق های رای پیدا کنند و حاکمان ناپخته هم بپزند وکمی بیشتر به ساختار فرهنگی بپردازند و فرایند توسعه استان مان  هم کمی ساماندهی شود و آنوقت چنین بشود که  ارتفاع زباله نود متری سراوان رشت بیشتر نشود و نماینده های سه چهاردوره مجلس شورا هم در این وانفسا که تولید چنین  زباله ای برآیند کنش نامیمون آنهابوده ،به جای بست نشستن در مجلس مدام به اداره کل ورزش نیایند که کم مایگی خود را آشکارتر خواهند ساخت.
نمایندگانی که در اداوار مختلف بین دو و سه و اکنون چهار دوره برگزیده مردم رشت در مجلس بوده اند و به جای تمرکز بر اساسی ترین تنگنای استان تمرکزشان در اداره کل ورزش بوده و این خبر که در هفته گذشته یک نماینده مردم رشت در مجلس گفته که ارتفاع زباله سراوان رشت به ۹۰ متر رسیده است ، با این وجود متاسفانه نمایندگانی ساعاتی را در اداره کل ورزش گذراندند تاثابت کنند که درک شان از فرایند توسعه متوازن و توسعه پایدار استان گیلان تاکجاست .
به این سخن که گویا این نمایندگان دریافته اند که با تلفیقی از زباله و ورزش در ارتفاع میشود پیوند معنا داری برقرار کرد و مسابقاتی با عنوان صعود به بلندترین قله شهری را ساماندهی کرد. بواقع چون صعود به ارتفاع ۹۰ متری انباشت زباله اولین بار در تاریخ ورزش جهان روی خواهد داد، پس حضور پیاپی نمایندگان مجلس در اداره کل ورزش و جوانان و صرف صبحانه کاری چاشت کاری و شام کاری ،کاری است بسزا در فرایند هم پیوندی ورزش و زباله شهری و توسعه متوازن  .
این پدیده نادر آنجا اهمیت بیشتری پیدا میکند که بدانیم این نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با هماهنگی ده دوازه تا استاندار و دهها شهردار و دهها فرماندار با توانمندی مثال زدنی خود در ۴۳ سال گذشته چنین رکورد تاریخی را سبب شده اند.
 رکوردی که هم ورزش هست و هم توسعه گردشگری و هم توانمندی ساختار هایی بهم گره خورده مدیران شهرستان رشت از برای خدمات رسانی صادقانه .
تاسف بارترین موضوع از برای حضور پیاپی نمایندگان مردم در اداره کل ورزش و جوانان آن است که کارمندان وزارت ورزش وبویژه اداره کل ورزش و جوانان گیلان از جهت دریافت حقوق رتبه ۷۶ کشور را دارند، و شوربختانه این نمایندگان مردم در این سال ها هرگز چنین ظلم نابخشودنی را وقعی ننهاده اند.  آنهم به کارمندانی که پایه گذاران اولیه موفقیت ورزشکارن در سطوح ملی هستند.
 بهر روی یک کار خوب و لذت بخش آنکه برگزاری رقابت صعودبه ارتفاع نود متری زباله شهری هم خود پدیده ای نادر  است که از عهده نمایندگان مجلس و مدیران کل ورزش و مدیران شهری  برخواهد آمد. محمد پور بی بالان

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil