پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حجت شعبان‌پور  در پنجمین جلسه کمیته حمل و نقل هوایی گیلان با حضور 23 دستگاه مرتبط با صنعت حمل و نقل هوایی استان در محل سالن اجتماعات استانداری استان از تأخیر و ابطال پروازها انتقاد کرد.

وی خواستار ارائه گزارش مقایسه‌ای با وضعیت پروازهای دیگر استان‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی فعال در گیلان شد.

این مسئول درباره نرخ مصوب شورای هواپیمایی کشوری مسیرهای پروازی، تصریح کرد: نظارت بیشتر توسط دستگاه‌های مسئول از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از مدیر حج و زیارت این استان خواست تا نسبت به راه‌اندازی پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سردار جنگل رشت اقدام کند.

مدیر کل فرودگاه گیلان نیز در جلسه مذکور با ارائه گزارشی از وضعیت پروازهای شش ماهه نخست امسال، اقدام‌های انجام شده درباره مصوبات جلسه گذشته را تشریح کرد.

فتاح رضوانی با اشاره به اینکه طبق تصمیم‌های اتخاذ شده استانداری نسبت به خرید و اختصاص یک دستگاه XRAY مرتبط با گمرک اقدام کند، گفت: وجود امکانات اولیه از جمله مکان استراحت، مکان استقرار، سالن گمرک و امکانات رفاهی از جمله مصوبات است.

وی با بیان اینکه مصوبه مذکور به صورت مکتوب به دبیرخانه ارسال شود، ادامه داد: نتایج این مصوبه باید پس از بررسی‌های لازم منعکس شود.

به گفته مدیرکل فرودگاه گیلان، کاستی‌ها و نارسایی‌های سرویس‌دهی پروازهای برون‌مرزی و درون‌مرزی برای دستگاه‌های فرودگاهی وجود دارد.

وی یادآور شد: تمام اقدام‌های انجام شده مرتبط با صنعت حمل و نقل هوایی استان باید در شورای گفت‌وگوی استان و کمیته حمل و نقل هوایی گیلان مطرح شود و مورد ارزیابی فنی و اجرایی قرار گیرد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil