پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش ایثار گیلان،عبدالله پاکاری در جلسه بررسی روند اجرایی تفاهم نامه زمین و مسکن ایثارگران که با حضور معاون استاندار و نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط در استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه مقرر شده تا پایان دولت ۱۵۰۰ زمین مسکونی به ایثارگران واجد شرایط واگذار شود، اظهار کرد:در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی خواستار تسریع در روند تعرفه زمین جهت تهیه مسکن ایثارگران شد و تصریح کرد: تفاهم نامه ساخت مسکن برای ایثارگران فرصت مناسبی ایجاد کرد تا بتوانیم حقوق مسکوت مانده ایثارگران را احیا کنیم، اما نیازمند توجه جدی دستگاه ها در این زمینه هستیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر 381 نفر از ایثارگران معادل 25 درصد از اهداف تعیین شده تفاهم نامه مسکن به راه و شهرسازی استان معرفی شدند،خاطرنشان کرد:از این تعداد برای 204 نفر قرارداد منعقد شده است.
پاکاری،الحاق زمین در محدوده شهری را یکی از مشکلات تعرفه زمین برای مسکن ایثارگران دانست و یادآور شد:امیدواریم از محل دبیرخانه کمیسیون ماده 5 راه و شهرسازی استان و دفتر فنی استانداری گیلان جهت الحاقیه اراضی مورد نظر به شهرها تصمیم گیری شود.
وی یاد آور شد:در صورت حل مشکل الحاقیه اراضی مورد نظر زمین هایی در برخی از مناطق استان قابل واگذاری بوده و با کمک فرمانداران و دستگاه های متولی می توانیم برای بخش قابل توجهی از ایثارگران زمین مسکونی تهیه کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان،با بیان اینکه سپاه قدس استان آماده همکاری جهت آماده سازی زمین های 15 و 25 هکتاری جنب مسکن مهر رشت بوده،افزود:با استفاده از امکانات لجستیکی سپاه،زیرساخت های لازم برای ساخت مسکن ایثارگران در زمین های مذکور را فراهم خواهیم کرد.
پاکاری،در ادامه به وضعیت گلزارهای استان اشاره کرد و گفت:66 شهید مفقودالاثر داریم که فاقد مزار هستند لذا باید اقدام نسبت به احداث مزار برای این شهدا در منطقه خودشان کنیم که سرانه 10 میلیون تومان اعتبار برای هر مزار مورد نیاز می باشد.
وی با بیان اینکه کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها نسبت به پروژه گلزار شهدا تخصیص صد درصدی داشته باشند،عنوان کرد:گلزارهای شهدا جدا از سایر پروژه های عمرانی دیده شود.
مدیرکل بنیاد گیلان،ضمن قدردانی از فرمانداری رشت جهت هماهنگی احداث و بازسازی یادمان شهدای انقلاب گلزار شهدای رشت،تصریح کرد:در حال حاضر سه گلزار نیمه تمام در کلیدبر،گوراب زرمیخ و سنگر داریم  که باید تامین اعتبار آن توسط کمیته برنامه ریزی شهرستانی دیده شود.
افشین عزیزی،سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز،با اشاره به عقب ماندگی های حوزه تامین مسکن ایثارگران،عنوان کرد:تفاهم نامه تعرفه 1500 مورد زمین برای ساخت مسکن ایثارگران با همکاری استانداری گیلان،اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوده و لذا فرایند تامین زمین مسکونی باید سریعا انجام شود.
وی با بیان اینکه همه ما مدیون خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستیم،افزود:وظیفه ما است تا هر قدمی برای خدمت رسانی به این عزیزان بر داریم.
سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار گیلان یادآور شد:با توجه به اینکه خدمت به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران یک تکلیف شرعی و قانونی است لذا مجموعه راه و شهرسازی و سایر دستگاه های متولی اجرای این تفاهم‌نامه را در دستور کار قرار دهند تا بخش عمده‌ای از نیاز مسکن جامعه هدف تامین شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil