پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

یعنی اسلام آن ضعیفی را كه حق خود را نمی تواند مطالبه كند، به رسمیت نمی شناسد. جامعه ای كه در آن، ضعفا آنقدر ضعیف النفس باشند كه نتوانند حقوق خود را مطالبه كنند، یك جامعه ی اسلامی نیست .
به قلم : مجید محمدپور -  نویسنده ، کارشناس ارشد روزنامه نگاری و استاد علوم ارتباطات و روابط عمومی

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همزمان ریاست جمهوری  " جمعه 28 خرداد" برگزار می شودو شایسته و ضروری است که مردم آگاه ایران اسلامی با انگیزه و انرژی بالا برای ایجاد تغییراتی اساسی اما هوشمندانه و تعیین کننده  وارد صحنه شوند. مردم باورمند و اعتقادی به علت شرایط خاص منطقه و جهانی به خصوص شرایط ایران انشاء الله  28 خرداد پای صندوق های آرا خواهند آمد تا به درستی در این دوره خاص  بدون آنکه فریب فضا سازی ها را بخورند، رای درست را به صندوق ها می اندازند.
مردم ما به خوبی می دانند که در دوره های قبل در هر دو عرصه انتخاباتی شاید فریب شعارهای بی اساس عده ای از  داوطلبان و به موازات آن تبلیغات رسانه ها حتی رسانه های معتبر داخلی و خودی را خوردند . انتخاب مردم شریف و فهیم ایران در این دوره به گونه ای خواهد بود که نشان  دهند با آگاهی ،هشیاری، تحقیق و درایت  به افرادی دلسوز، دارای آنگیزه با خدمت بی منت، با سابقه خدمتی و  پاکدست که از جایگاه اجتماعی ، رفتارهای شخصی و شخصیتی و زندگی افراد مشخص است و با تجربه رای خواهند داد.
رسانه های بیگانه در این ایام شبانه روز ندارند و همه ی تلاش و برنامه ریزی های شان به دستور اربابانشان این است که مردم را برای انتخابات دلسرد کنند و متاسفانه تا حدی هم موفق شده اند.
در داخل کشور هم بسیاری از افراد به دلایل گوناگون با این رسانه ها همصدا شده اند و به علت شرایط بد اقتصادی، رشوه و رانت خواری، تبعیض و بی عدالتی و تضییع حقوق مردم در بورس ، ثبت نام خودرو، گرانی های بی حد و رو به فزونی روزانه ، بیکاری و تبعات بد آن ، تبعیض در افزایش حقوق ها و عدم همخوانی در آمدها و هزینه ها ، تورم ، بیکاری ، به هم ریختگی کانون گرم خانواده ها و .... فریاد عدم شرکت در انتخابات را سر داده اند.
 به موازات این حرکت ها و تلاش های مکرر و مستمر از داخل و خارج  - مردم بیدار و آگاه ایران اسلامی نشان خواهند داد که حق شان را  روز رای گیری با انتخاب درست و معقول از آنهایی که به جای خدمت به مردم خوب مان خیانت کرده اند، خواهند گرفت. مردم می دانند که به علت وجود مدیرانی بی کفایت در بسیاری بخش ها مشکلات فراوانی همچون ساعقه بر سرشان فرود آمده است، اما قرار نیست از حق شان بگذرند.
مردم بزرگ ایران به این سخن نویسنده با دقت اندیشه کنند که ایران سرزمین  مادری و حق ما است و هر کسی با هر نگاه و انتظار و دیدگاهی  باید با رای دادن به آنهایی که اعتماد و باور واقعی دارد " حضوری یا الکترونیکی " خواهند آمد.
جهت یادمان آنکه، در این دوره از انتخابات ، رای دادن در تعدادی از شهرهای کشور به صورت غیر حضوری و الکترونیکی خواهد بود که همه واجدین شرایط می توانند بدون ایستادن در  صف رای گیری از خانه با موبایل یا لپ تاپ یا کامپیوتر رای خود را به صندوق بریزند.
باز هم به خاطر داشته باشیم، انتخاب رئیس دولت و اعضای شورای های شهر و روستا یک حق برای ما و شمای ایرانی درداخل و خارج از کشور است و همه از این حق به خوبی و با هشیاری استفاده کنند. در این دوره از انتخابات هیچ کسی فریب شعارهای پوچ عده ای از نامزدها چه در ریاست جمهوری یا شوراهای شهر و روستا را نخواهند خورد. انشاء الله

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil