جمعه 10 فروردین 1403

حجت‌الاسلام سیدحسین گلمیرزاده در جمع طلاب و روحانیون گیلان با تبریک عید غدیر و تسلیت جان‌باختگان فاجعه منا اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی ترویج آموزه‌های دینی در سطح گسترده را به عهده دارد.

وی به ابلاغ حکم مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای برنامه‌های نیازسنجی شده برابر با نیاز جامعه به صورت سالانه اشاره کرد و افزود: نگاه به زندگی مردم از دیدگاه قرآن و سیره اهل بیت (ع) یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

گلمیرزاده با اشاره به برگزاری جلسه‌های آموزشی مختلف برای بانوان، بیان کرد: جلسه‌های گفتمان دینی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری جلسه‌های گفتمان دینی در مساجد استان خبر داد و تصریح کرد: گفتمان‌های دینی دارای تنوع سبک زندگی، عفاف و حجاب، جایگاه رهبری در اسلام، همدلی و وحدت، انسجام ملی، نگاه به کشورهای مظلوم عراق، لبنان، فلسطین و...، ترویج روحیه استکبارستیزی و... است.

وی به بومی‌ساز گفتمان‌های مذکور در گیلان اشاره کرد و گفت: طلاق در استان از موضوع‌های جدی است و گفتمان تحکیم خانواده در گیلان پیگیری می‌شود.

گلمیرزاده با بیان اینکه جامعه مداحان گیلان در تمام شهرستان‌ها تشکیل شده‌است، خاطرنشان کرد: جامعه بانوان و کانون‌های فرهنگی در نقاط مختلف استان فعال هستند و جلسه‌های منظم فرهنگی و مذهبی را به طور مستمر برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری همایش پیرغلامان 14 مهرماه جاری در استان فارس خبر داد و یادآور شد: 14 نفر از پیرغلامان گیلان به همایش مذکور اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه منشور عزاداری امام حسین (ع) در گیلان تدوین شده‌است، اظهار کرد: به‌زودی 20 بند از منشور مذکور به ائمه جماعات، هیئت‌های امنا و مذهبی و همچنین کانون‌های فرهنگی استان ابلاغ می‌شود.

گلمیرزاده امام حسین (ع) را شیفته قرآن و نماز ذکر کرد و افزود: واقعیت فلسفه عاشورا ترویج فرهنگ قرآنی و نماز است و به ما می‌آموزد چگونه زندگی کنیم.

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، دغدغه مقام معظم رهبری در مورد عزاداری‌ها دور از بدعت و خرافات را از دیگر بندهای منشور عزاداری امام حسین (ع) برشمرد و تصریح کرد: تلاش دشمن در وارد کردن خرافات در فرهنگ عزاداری ملت ایران است و می‌خواهد جامعه را به انحراف و اشتباه بکشاند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil