پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی ،لیرپونگ دیدار از منطقه آزاد انزلی و بررسی ظرفیتهای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گردشگری را از مهمترین دلایل حضور در این منطقه عنوان کرد.
وی با بیان این که ایجاد مراکز اقامتی- تفریحی، احداث شهرکهای صنعتی از دیگر بخشهای فعالیت شرکت ما را تشکیل می دهد افزود : تا پایان سال جاری میلادی یک گروه کارشناسی از تایلند برای عملی سازی همکاری با سازمان منطقه آزاد انزلی به این منطقه سفر می کنند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار به تشریح مزایا و معافیتهای قانونی سرمایه گذاری در این منطقه پرداخت .
سید ابراهیم سقایی با استقبال از حضور سرمایه گذاران تایلندی اظهار کرد : جذب سرمایه گذاران در حوزه های فناوری پیشرفته High Tech از مهمترین اولویتهای منطقه آزاد انزلی است و در این میان می توان از توانمندیهای تایلند در صنعت گردشگری بهره برد.
وی اضافه کرد : در حوزه بازرگانی نیز اولویت با برندهای مطرح بین المللی و محصولات با کیفیت است.
در ادامه معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری این سازمان ، آب و هوای مناسب و معتدل ، دارا بودن یکی از مجهزترین و بزرگترین مرکز تفریحات دریایی ساحلی ، 35 کیلومتر نوار ساحلی ، جنگل فتاتو ، منطقه حفاظت شده بوجاق و بخشی از تالاب بین المللی انزلی را بخشی از توانمندیها و ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری اعلام کرد.
مجید فاتحی اظهار کرد : این ظرفیتها زمینه ساز رشد 18 درصدی حضور گردشگر طی بهار و تابستان امسال در این منطقه شده است.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است ؛ کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه ، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب ، دارا بودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای CIS ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله دیگر مزایای منطقه آزاد انزلی است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil