جمعه 10 فروردین 1403

شرکت گاز استان گیلان علیرغم بهره مند سازی بیش از 98 درصد از خانوارهای شهری و روستایی استان از نعمت گاز طبیعی، با همت و جدیت فراوان به دنبال گازرسانی به مناطق باقیمانده و روستاهای صعب العبور و کوهستانی می باشد.
 حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر گازرسانی به 23 روستای صعب العبور و کوهستانی در دهه فجر امسال، گفت: با گازرسانی به این روستاها، مجموع روستاهای بهره مند از گاز در گیلان به 2 هزار و 80 روستا افزایش می یابد.
وی با بیان این که برای گازرسانی به این روستاها بیش از 13 میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار داشت: شهرستان رودسر با 13روستا، بیشترین روستای آماده گازرسانی در دهه فجر را دارا بوده و پس از آن، شهرستان لنگرود با 4 روستا، شهرستان سیاهکل با 3 روستا و شهرستان های رودبار، لاهیجان و املش هر کدام با یک روستا قرار دارند.
حسین اکبر افزود: این روستاهای کوهستانی در مجموع دارای یک هزار و 300 خانوار بوده و با گازدار شدن آنها در دهه مبارک فجر، درصد بهره مندی گاز روستایی گیلان به حدود 96 درصد افزایش می یابد.
وی در ادامه با اشاره به تاکید ویژه دولت محترم مبنی بر حمایت حداکثری از صنایع و تولید اظهار داشت: در دهه فجر امسال 29 صنعت با هزینه ای بالغ بر 7/7 میلیارد ریال و حجم جایگزینی گاز 8 هزار مترمکعب بر ساعت بهره مند از گاز طبیعی می شوند.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان گفت: با گازدار شدن روستاهای جدید در دهه فجر، مجموع مشترکین گاز طبیعی در استان به حدود یک میلیون و 130 هزار مشترک افزایش می یابد و این مسئله لزوم مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی توسط همه مصرف کنندگان را بیش از پیش مهم و ضروری می سازد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil