جمعه 31 فروردین 1403

 ، در تاریخ 18 آبان ماه طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی به مدت 2 ماه یعنی تا تاریخ 18 دی‌ماه به اجرا در آمد و طی این مدت، هزار و 238 دستگاه موتورسیکلت رسوبی در استان گیلان با استفاده از تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده، ترخیص شد.
وی گفت : در اجرای این طرح، تشريفات اضافي و پيشگيري از مراجعه مکرر متقاضيان به بخش‌هاي مختلف حذف شده ودر همین راستا با تهيه نرم‌‌افزار و سخت‌افزارهاي لازم امکان ارائه خدمات به متقاضيان رادر دفاتر پليس +10 فراهم آورده ایم .
رئيس پليس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: شرايط تقسيط جرائم رانندگي با اعطاي فرصت يک ساله و پرداخت اقساط ماهيانه نیز براي ترخيص موتورسيکلت‌هاي رسوبي فراهم شده است.
این مقام انتظامی، امکان ترخيص براي متقاصيان فاقد گواهينامه رانندگي با اخذ تعهد کتبي در محل دفاتر پليس +10 و بخشودگي سوابق دو برابر شده به اصل جرائم راهنمايي و رانندگي را از مزاياي اجرای اين طرح اعلام کرد و اذعان داشت: امکان ترخيص موتورسيکلت‌هاي فاقد بيمه‌نامه شخص ثالث با اخذ تعهد حمل و ارائه خدمات علاوه بر مالکان به اشخاصي که در لحظه توقيف، موتورسيکلت را در اختيار داشته‌اند نیز در این طرح پیش‌بینی شده است.
سرهنگ طالبی در ادامه، ترخيص موتورسيکلت‌هاي با بيش از 10 سال ساخت با در نظرگرفتن مفاد راي ديوان عالي کشور و ملاک عمل قراردادن سلامت فني وسيله نقليه پس از بازديد افسران کارشناس پليس راهور و يا تاييد مراکز معاينه فني و هماهنگي با شرکت‌هاي بيمه براي ارائه خدمات سهل و آسان با امکان بخشودگي جريمه ديرکرد و تمديد بيمه‌نامه و تقسيط هزينه دريافت بيمه‌نامه موتورسيکلت را از دیگر مزایای اجرای این طرح دانست.
وي در پایان با بیان اینکه طرح ویژه ترخیص موتورسيکلت‌های رسوبي تا پايان بهمن ماه 1399 به منظور جلوگيري از انباشت اين وسایل نقلیه در پارکينگ‌ها و همچنين براي رفاه حال هموطنان و نظر به حجم درخواست‌ها و مراجعان تمديد شد از مالکان و متصرفان اينگونه از موتورسيکلت‌ها خواست از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و کارهاي مربوط به ترخيص را به روزهاي پاياني طرح موکول نکنند، چرا که اين فرصت ديگر تمديد نخواهد شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil