جمعه 7 اردیبهشت 1403


آمار و اطلاعات نسبت اسناد صادر شده کمک ازدواج به ازدواج های ثبت شده در کشور طی ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نشان دهنده این است که در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته برای ۱۳ درصد از ازدواج های ثبت شده در کشور سند کمک هزینه صادر شده در حالی که این رقم در سال جاری ۱۰ درصد بوده است.
گفتنی است در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته ۳۱۱ هزار و ۵۸۸ ازدواج در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد، برای ۴۰ هزار و ۳۵۵ ازدواج که مخاطبین آن بیمه شدگان مشمول در تامین اجتماعی بوده اند کمک هزینه ازدواج صادرشده است.
همچنین در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۳۰۶ هزار و ۵۶۵ ازدواج در کشور به ثبت رسیده که برای ۳۱ هزار و ۱۱۰ ازدواج ، اسناد کمک هزینه صادر شده است.
لازم به ذکر است مطابق ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی، به زن و یا مرد بیمه‌شده‌ای که برای اولین بار ازدواج می‌کنند، مشروط به داشتن دو سال بیمه پردازی طی پنج سال قبل از ازدواج ، مبلغی معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق، در قالب کمک هزینه ازدواج پرداخت می‌شود و اگر زن و شوهر، هر دو بیمه‌شده تامین اجتماعی باشند، هر دو از این کمک هزینه بهره‌مند می‌شوند.
خاطر نشان می سازد در شش ماهه اول سالجاری تعداد 871 بیمه شده گیلانی مشمول ، از این تعهد سازمان برخوردار گردیده اند .
شایان ذکر است با اجرای طرح 3070 سازمان و در راستای توسعه خدمات غیرحضوری ، از اواخر آبان ماه سالجاری اجرای این خدمت بصورت کاملاً الکترونیکی و بدون درخواست و از طریق اخذ اطلاعات از سامانه ثبت احوال کشور انجام می گیرد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil