شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :در این نشست آخرین اخبار دریافتی از سازمان حج و زیارت و گزارشات و پیشنهادات دستگاه‌های مسئول در گیلان مورد بررسی قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم برای انتقال سریع پیکر جان باختگان از تهران به رشت و برگزاری مراسم تشییع باشکوه انجام پذیرفت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه بر اساس تأکید استاندار گیلان باید از تمامی ظرفیت های مدیریتی و اجتماعی برای رسیدگی به امور جانباختگان و خانواده های آنان بهره برد گفت : تشییع پیکر جان باختگان باشکوه هرچه تمام تر در مرکز استان انجام و پس از آن به شهرستانها منتقل می‌گردد.

محمد احمدی پور با بیان اینکه تاکنون (صبح سه شنبه) همکاری مناسبی از سوی عربستان برای انتقال پیکر جان باختگان انجام نپذیرفته گفت : ما باید با حفظ آمادگی و پیش بینی تمیهدات لازم تلاش کنیم تا هر موقع وضعیت انتقال پیکر جان باختگان مشخص شد نسبت به اطلاع رسانی به مردم و تشییع پیکر اقدام شود.

وی همچنین از استقرار نماینده ی استانداری در فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت : علاوه بر نشست‌های منظم ستاد پیگیری امور جانباختگان حج در استانداری، کارگروه های ویژه‌ای برای تشییع پیکر حادثه دیدگان در رشت، لنگرود، رودسر و املش با مسئولیت فرمانداران برگزار شده و پیش بینی‌های لازم به عمل آمده است.

جانشین حج و زیارت گیلان نیز در این نشست گفت : ، آخرین آمار جان باختگان کاروان های حج تمتع استان به 19 نفر و مفقودین به شش نفر رسیده است.

کریمی  افزود :احمد اسماعیلی چافی ، حجت اوشیانی، کریم پورتقی راستگو مقدم، ابراهیم پوررستمی ، علی ثامنی، حیدر حسینی ، غلام رضا خورسند، محمدجواد رضی کاظمی ، محمدحسین رمضانی سیاه خلکی ، علی اصغر صالحی گلسفیدی، جمشید علم جو ، رحمت غلامی جیرگل، ابراهیم فخری، یوسف کاکویی، ابراهیم کریم پور چمچالی، عزت الله مرادی، محمدابراهیم مصطفی زاده، سید حسن موسوی و علی محمد یحیی پور جان خود را در این حادثه دلخراش از دست داده اند. 

وی بابیان اینکه تمامی کشته شدگان و مفقودان استان گیلان ، از کاروان شماره 28159 بوده اند گفت :حمیدرضا انزایی گریوده، محمد برزگر، محمدعلی بهرام پور، حبیب ترابی، محمود ربیع نژادکومله و سیدبیژن نوربخش کومله جزو مفقودین این حادثه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی مسئول نمایندگی بعثه ی رهبر انقلاب در حج و زیارت گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در گیلان برای پیگیری امور قربانیان فاجعه ی منا گفت : جان باختن حجاج ایرانی در این حادثه مصیت بسیار بزرگی است که این همدلی ها و پیگیری ها موجب کاهش سختی مصیبت برای خانواده ها می شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil