جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : رضا علیزاده، بمناسبت دومین روز از هفته گردشگری ، گفت: کمیته ها و کارگروه های مختلف گردشگری در استان شکل گرفته، که جذب سرمایه گذار و افزایش ورود گردشگر از اهداف این گروه های تخصصی است.
وی، با اشاره به شعار امسال هفته جهانگردی با عنوان 'هر گردشگر یک فرصت' بیان کرد: رونق گردشگری یک مقوله فرابخشی است و به دلیل تنوع شاخه های این صنعت، توسعه و رونق این حوزه نیازمند عزم همگانی و مشارکت بین دستگاهی است.
وی، با اشاره به افتتاح یکی از دفاتر خدمات مسافرتی در رشت به مناسبت هفته گردشگری گفت: حدود 60 دفتر خدمات مسافرتی در استان فعال است که بسیاری از آنها علاقه مند به پذیرش گردشگران خارجی هستند اما متاسفانه، تعداد محدودی از دفاتر دارای کد ورودی هستند و می توانند به جابجایی مسافران خارجی اقدام کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با تاکید بر اعطای کد ورودی به دفاتر گردشگری استان،خواستار توجه بیشتر به جذب سرمایه گذار متناسب با بسته های سرمایه گذاری موجود شد.
علیزاده ، اشتراک های فرهنگی ایران به ویژه گیلان با سایر ملل را فرصت خوبی برای جذب گردشگران خارجی دانست و افزود: حضور سفیران فرهنگی از استان در مراسم مختلف برای معرفی داشته های کنونی در کشور آثار خوبی در راستای معرفی ایران و بخش های مختلف آن دارد.
وی به میراث معنوی گیلان بعنوان شاخص بزرگ فرهنگی اشاره کرد و گفت: خوراک و غذای محلی بعنوان یکی از میراث معنوی استان دارای ظرفیت بالای جذب گردشگری در قامت گردشگری فرهنگی است تا آنجا که عنوان 'شهر خلاق غذا' برای رشت در یونسکو مطرح است.
وی تصریح کرد: امروز گردشگری سلامت مورد توجه تمامی کشورها قرار دارد و گیلان با داشتن تجهیزات بهداشتی و نیز ظرفیت های طبیعی بالقوه جایگاه خوبی را در خاورمیانه کسب کرده است.
وی همچنین خواستار تجاری سازی فرودگاه سردار جنگل رشت و سهولت بخشی برای ورود گردشگران خارجی به گیلان شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil