جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت پیگیری مطالبات حوزه درمان گیلان و افزایش سهمیه نیروهای تخصصی ضریب کا با دکتر قاسم جان بابایی-معاون درمان مقام عالی وزارت دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر سالاری در این دیدار ضمن تقدیر از حسن توجه سازمان برنامه‌ و بودجه و وزارت بهداشت و درمان به حوزه سلامت گیلان، بر ضرورت افزایش زیرساخت‌های درمان در استان تأکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ضعف‌های عمده در حوزه زیرساخت‌های درمان، افزود: زیرساخت‌های درمانی گیلان به لحاظ توسعه نسبت به متوسط کشوری ازجمله استان‌های هم‌جوار بسیار عقب‌مانده و نیازمند توجه بیش‌از پیش است.
وی با بیان اینکه ۲۵۰ کلینیک تخصصی در راستای طرح تحول سلامت در کل کشور در دستور کار قرار گرفت، افزود: از این تعداد ۱۰ کلینیک تخصصی باید در گیلان ساخته می‌شد که هیچ‌کدام از آن‌ها به مرز بهره‌برداری نرسیده است.
دکتر سالاری با اذعان به اینکه کمبودها و زیرساخت‌های درمان نه‌تنها در دوران کرونا بلکه باگذشت زمان بیش‌ازپیش آشکار می‌شود، تصریح کرد: اکنون زمانی نیست که بیمار گیلانی و یا هر شهروند ایرانی که به استان گردشگر پذیر گیلان سفر می‌کند و مریض می‌شود برای درمان و مداوا در کف بیمارستان بخوابد و این رویه به‌هیچ‌وجه شایسته بیماران و همراهان آن‌ها نیست.
این مقام مسوول با مروری بر اقدامات حوزه سلامت گیلان طی یک سال اخیر، خاطرنشان کرد: در طول این مدت، پنج دستگاه CT اسکن، 30 تخت ICU، ده ها تخت ویژه و دستگاه دیالیز، استقرار و تجهیز مراکز بیمارستانی به 850 قلم تجهیزات پزشکی، الحاق ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید و صدها اقدام مشابه دیگر انجام‌شده اما همچنان این استان با شاخص‌های توسعه فاصله دارد.
وی در پایان، همچنین به پروژه‌های در دست اقدام و قابل بهره‌برداری دانشگاه در هفته دولت، دهه فجر و طرح‌هایی که تا پایان دولت قابلیت افتتاح دارند، اشاره کرد و افزود: این طرح ها شامل بیمارستان ها، کلینیک‌های ویژه تخصصی، توسعه اورژانس ها و چندین طرح عام‌المنفعه دیگر هستند که با اعتبارات ملی می‌توانند افتتاح و به بهره‌برداری برسند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil